استاندار لرستان: مدیران برای افزایش اعتبارات استان در لایحه بودجه ۱۴۰۳ رایزنی کنند

خرم آباد - ایرنا -استاندار لرستان گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل ارائه لایحه بودجه به مجلس، افزایش اعتبارات در اولویت مدیران دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد زیویار عصر سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه فصل ارائه لایحه بودجه به مجلس قرار داریم، مدیران دستگاه‌های اجرایی از طریق تعامل کامل با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوط، رایزنی‌های لازم را برای جذب بودجه انجام دهند.

وی تاکید کرد: پیگیری افزایش اعتبارات در اولویت کاری دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد و در این راستا مکاتبات لازم با دستگاه های مرکزی نیز انجام شود.

استاندار لرستان با اشاره به راه‌اندازی سامانه یکپارچه امور پژوهشی در استان گفت: ایجاد ارتباط علمی بین متخصصین و دستگاه‌های اجرایی لرستان از اهداف این سامانه است.

تخصیص ۳۷ هزار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی به لرستان

همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: امسال ۳۷ هزار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی به این استان تخصیص یافته است.

سمانه حسن پور روز سه شنبه در حاشیه جلسه شورای مدیریت و برنامه ریزی در جمع خبرنگاران بیان کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون براساس مصوبات سفر ریاست جمهوری ۶۴ هزار میلیارد ریال تخصیص اعتبارات عمرانی لرستان است که از این میزان ۳۷ هزار میلیارد ریال امسال تخصیص یافته است.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای در اختیار وزارتخانه ها و در قالب ردیف های ملی شناور است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان اظهار داشت: هر ساله این اعتبارات احصا و طی مکاتبات با دستگاه های اجرایی و در شورای برنامه ریزی مطرح می شود که مکاتبات مورد نیاز از تابستان گذشته در استان انجام شده است و امروز برای دومین بار در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح شد.

حسن پور ادامه داد: برای هر دستگاهی به اندازه ردیف موجود سهم بین پنج تا ۱۰ درصدی در نظر گرفته شده است ، تلاش مدیران برای جذب اعتبارات از وزارتخانه ها یکی از ملاک های ارزیابی مدیران بوده و در جلسه آینده عملکرد دستگاه های اجرایی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به قرار گرفتن در زمان لایحه بودجه ۱۴۰۳ بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید رایزنی لازم را مدیران داشته باشند تا بتوان در بعد وزارتخانه ای سهم مناسبی از اعتبارات پیوست شماره یک لایحه را داشته باشیم و پیگیری های لازم در سازمان برنمه بودجه کشور پیگیری می شود.

گفتنی است پنج مصوبه در خصوص زنجیره های ارزش و صدور مجوز واحدهای تولیدی متقاضی تعیین کاربری جایگاه فروشندگی محصولات نفتی، تعیین کاربری تولید بتن سیار، احداث طرح شن و ماسه و الحاق اراضی در دانشگاه لرستان برای هیات علمی و کارکنان و الحاق اراضی برای تامین نهضت ملی مسکن دورود پس از بررسی در کارگروه آموزشی پژوهشی نیز در این جلسه مورد تصویب قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha