۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۸:۵۵
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85277117
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار نهبندان: خسارت زلزله شوسف جزئی است

۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۸:۵۵
کد خبر: 85277117
فرماندار نهبندان: خسارت زلزله شوسف جزئی است

بیرجند - ایرنا - فرماندار نهبندان گفت: وقوع زلزله در این شهرستان خسارت جزئی داشته و برخی منازل دچار ترک خوردگی شده است.

ابوالفضل ایروانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظهر دیروز زمین لرزه‌ای به بزرگی پنج ریشتر در ادامه زلزله پنجم آبان و پس لرزه‌های آن حوالی دهستان عربخانه بخش سرداران شهرستان نهبندان را لرزاند و باعث نگرانی مردم شد.

وی گفت: بعد از وقوع این زمین لرزه که در عمق هفت کیلومتری زمین روی داد به همراه تیم‌های ارزیاب و امدادی، بازدید میدانی و بدون وقفه از منطقه انجام دادیم.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: این زلزله خسارت چندانی نداشته است و فقط یک منزل خشت و گلی دچار ریزش شد، برخی منازل هم دچار ترک خوردگی شدند.

وی افزود: بررسی‌های میدانی درخصوص ارزیابی خسارات احتمالی در دستور کار است اما خسارت مالی و جانی خاصی نداشتیم.

ایروانی گفت: ترک خوردگی‌های سطحی در برخی منازل مردم به وجود آمده و امکان اسکان اضطراری مردم منطقه زلزله زده فراهم شده است.

وی بیان کرد: زلزله پنج ریشتری روز گذشته پنج پس لرزه در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه داشت که آخرین پس لرزه ۳.۸ ریشتر ساعت ۲۲ و ۵۰ دقیقه در شوسف به وقوع پیوست و امیدواریم زلزله شدیدی را شاهد نباشیم.

فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه مردم بخش سرداران نگران و مضطرب هستند افزود: امدادگران در بین مردم حضور دارند و برای اسکان اضطراری در چادرها به صورت اردوگاهی تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی از آماده باش گروه‌های امدادی خبر داد و گفت: ۱۶ چادر اردوگاهی برای اسکان اضطراری در ۱۰ روستای منطقه زلزله زده برپا شده است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی پنج ریشتر ساعت ۱۲ و ۴۳ دقیقه و ۴۰ ثانیه روز سه‌شنبه در عمق هفت کیلومتری زمین به وقوع پیوست که کانون آن در ۴۴ کیلومتری شوسف، ۵۳ کیلومتری سربیشه و ۶۹ کیلومتری مود ثبت شد.

همچنین زلزله ۵.۳ ریشتری بامداد جمعه (پنجم آبان) شوسف را لرزاند که کانون اصلی زلزله در منطقه فاقد سکونت بود و بیشترین مناطقی که زلزله را احساس کردند، روستاهای دهستان عربخانه و بخش سرداران شهرستان نهبندان اعلام شد.

این زلزله که چندین پس لرزه داشته است بدون خسارت جانی یا مالی بود اما گفته شد در برخی منازل ترک‌های سطحی و کوچک مشاهده شده است.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان است و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha