استکبار ستیزی از اهداف شکوهمند انقلاب اسلامی است

ساری-ایرنا- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به برگزاری ۲۰۰ عنوان برنامه در ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار در استان، گفت: استکبار ستیزی از اهداف شکوهمند انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام علی اصغر اصغری ولوجایی روز چهارشنبه در نشست خبری در ساری با بیان این که، شعار امسال روز ملی مبارزه با استکبار «نظم نوین جهانی با نسل آرمانی» است، افزود: به همین مناسبت در روز ۱۳ آبان و در پنجمین هفته مقاومت ملت فلسطین راهپیمایی در سراسر کشور و مازندران برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در روز دوازدهم آبان در ۵۰ مصلی نماز جمعه توسط امامان جمعه، موضوع استکبار جهانی تبیین و تشریح می شود.

حجت الاسلام اصغری ولوجایی، راه اندازی پویش «دنیای بدون تاریکی» و «دنیای بدون آمریکا» و «حریفت منم» را از جمله برنامه های این مناسبت در مازندران نام برد، گفت: نواختن زنگ استکبارستیزی در مدارس استان انجام می شود.

استکبار ستیزی از اهداف شکوهمند انقلاب اسلامی است

وی خاطرنشان کرد : برنامه های تببینی این مناسبت از هشتم آبان ماه در مدارس، بقاع متبرکه، هیات های مذهبی، حوزه های علمیه، پایگاه‌های بسیج و مساجد مازندران در بحث آگاهی بخشی و تبیین در حال انجام است و همچنین نمایشگاه‌ها با موضوع استکبارستیزی و اجرای سرود ۲ هزار دانش آموزی ویژه حمایت از مردم غزه برپا می شود.

به گزاش ایرنا، ۱۳ آبان ماه، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به دلیل سه اتفاق در اذهان دانش آموزان و عموم مردم ماندگار شده است. در واقع روزی که دلاوری و از جان‌گذشتگی نوجوانان و جوانان تا نسل‌ها بعد هم فراموش نشدنی است.

عده‌ای از دانش‌آموزان مبارز و بیدار در آبان ۱۳۵۷ علیه رژیم پهلوی برخاستند و جان خود را راه کشور تقدیم کردند. هرچند که تلخی واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی پس از سال ها هنوز هم حس می شود اما نقش تاثیرگذار و مقاومت این عزیزان در پیروزی انقلاب اسلامی گرامی و مبارک است.

۱۳ آبان همچنین سالروز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ و تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha