امام جمعه شهرکرد: راهپیمایی ۱۳ آبان امسال با شکوهتر از سال‌های قبل برگزار شود

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به جنایات اخیر رژیم اشغالگر اسراییل با حمایت آمریکا علیه مردم بی‌دفاع غزه گفت: این موضوع خباثت استکبار را بیش از هر زمانی دیگری به جهانیان نشان داده است به همین دلیل راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه امسال با شکوهتر از سال‌های قبل برگزار شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در دومین جلسه ستاد بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان افزود: با حضور گسترده و حماسی مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان باید چهره خبیث و جنایتکار آمریکا را بیش از پیش به همگان نشان دهیم.

وی ادامه داد: در طول سال‌های گذشته تاکنون، آمریکا هر چه توانسته جنایت مرتکب شده است و امروز نیز جنگ غزه به فرماندهی آمریکا در حال انجام است اما به مدد امپراتوری رسانه‌ای خود در تلاشند تا این حقیقت را کتمان کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: در جنگ غزه سلاح‌های آمریکایی در حال استفاده است و از هر جنبه‌ای که به این جنگ نگاه شود نقش آمریکا در جنایات وحشیانه مشهود است.

نکونام افزود: به فضل الهی نیروهای مقاومت مقاوم‌تر از گذشته و از سوی دیگر مردم نیز با آنها همراه و همگام هستند و امید می‌رود بزودی شر استکبار از سر مردم کنده شود.

وی با بیان اینکه مردم ایران جنایت‌های آمریکا را هیچگاه فراموش نمی‌کنند، اظهار داشت: با تسخیر لانه جاسوسی، جواب محکمی به جنایت‌های این کشور داده شد.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر بزرگداشت هر چه بیشتر ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، تصریح کرد: آمریکا در طول سال‌های گذشته تاکنون از خرابکاری‌هایی که در کشور به راه انداخته تا ترور شهید سلیمانی و راه‌اندازی داعش جنایت‌ها و ظلم‌های بزرگی را مرتکب شده که از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد.

نکونام با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی یکی از عرصه‌های تحقیر آمریکا به شمار می‌رود، یادآور شد: مردم با حضور گسترده خود در راهپیمایی ۱۳ آبان بار دیگر در این عرصه تبیینی ماهیت و چهره خبیث آمریکا را نشان خواهند داد.

به گزارش ایرنا، روز ۱۳ آبان یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشت، در این روز ماموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند.

همچنین در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷، دانش‌آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید و همچنین در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.

بدین ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران ابعاد جدیدتری پیدا کرد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این تاریخ را به عنوان روز ملی مبارزه با استکبارجهانی نامگذاری کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha