۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85277283
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طرح توسعه مجتمع ماهیان خاویاری پلدختر آغاز شد

۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳
کد خبر: 85277283
طرح توسعه مجتمع ماهیان خاویاری پلدختر آغاز شد

خرم آباد - ایرنا - کلنگ طرح توسعه مجتمع رنگین بان شهرستان پلدختر به منظور افزایش پرورش ماهی خاویاری روز چهارشنبه با حضور "سید حسن حسینی" معاون وزیرجهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات کشور به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتمع پرورش ماهیان خاویاری رنگین بان پلدختر ۳۰ هکتار وسعت دارد که ظرفیت کل آن در مجموع چهار هزار تن می باشد اما ظرفیت فعلی این مجموعه ۸۰۰ تن بوده و ۲۵۰ میلیارد ریال برای توسعه آن پیش بینی شده است.

به گفته مدیرکل شیلات لرستان با بهره برداری از این طرح برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد و مجتمع با آماده سازی زیرساخت ها تا سال ۱۴۰۳ به بخش خصوصی واگذار می شود.

کیارش بیرانوند با بیان اینکه می‌توان در شهرستان پلدختر یک شهرک شیلاتی ایجاد کرد، افزود: حدود ۹ هکتار زمین در فاز نخست این مجتمع با اهالی منطقه توافق شده است که زیرساخت های آن ایجاد شود که ظرفیت آن حدود یک هزار تن گوشت و ۱۰ تن خاویار است.

وی تصریح کرد: در پایین دست نیز چندین نقطه دیگر، شناسایی و با اهالی توافقاتی انجام شد تا چندین مجتمع در این منطقه ایجاد و تحول خوبی از لحاظ اقتصادی و اشتغال برای مردم منطقه حاصل شود.

سالانه ۵۰۰ کیلوگرم خاویار در لرستان تولید می شود که طبق یک برنامه زمان بندی شده تا چهار سال آینده این رقم به ۱۵ تن افزایش خواهد یافت همچنین در سال بیش از ۳۰ هزار تن ماهیان سردآبی (قزل آلا) در لرستان تولید می شود که این صنعت ۶ هزار شغل مستقیم و ۱۲ هزار شغل غیرمستقیم در استان ایجاد کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha