تولیدات مددجویان کمیته امداد قابل عرضه در بازار جهانی است

تهران -ایرنا - مشاور بانوان کمیته امداد امام خمینی (ره) بر بازاریابی جهانی در محصولات مددجویان تاکید کرد و گفت: دستاوردهای بانوان مددجو ظرفیت بزرگی برای صادرات است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لاله افتخاری روز چهارشنبه در جشنواره خیریه انجمن دیپلماتیک که به میزبانی کمیته امداد برگزار شد، افزود: امروز توفیق داریم تا ذره‌ای از توانمندی مددجویان خودمان در کمیته امداد را شاهد باشیم.

وی ادامه داد:تلاش ما بر این بود که در کنار همه فعالیت‌های صورت گرفته از سوی میهمانان از کشورهای مختلف دنیا که هر کسی بهترین هنر کشور خود را آورده است، مددجویان ما نیز دستاوردها و توانمندی‌های خود را نشان دهند و دنیا از موفقیت بانوان ما مطلع شوند.

مشاور امور بانوان کمیته امداد تاکید کرد: از طرفی این رویداد بازار خوبی برای محصولات ما در کشورهای دیگر فراهم خواهد کرد و گامی برای ایجاد نمایشگاه‌های بین المللی محصولات کمیته امداد خواهد بود.

به گفته افتخاری، خوشبختانه کیفیت تولیدات بانوان ما از سطح مناسبی برخوردار است و قیمت رقابت پذیری دارد.

وی به برنامه های کمیته امداد برای افزایش حمایت از مددجویان به خصوص اشتغال بانوان اشاره کرد و گفت: کمیته امداد در برنامه هفتم پیشنهادات خود به دولت و مجلس را ارائه داده است و در صورت قانونی شدن این طرح ها شاهد تحول در حوزه حمایت از بانوان خواهیم بود.

به گزارش ایرنا ، جشنواره خیریه تولیدات صنایه دستی و دانش‌بنیان داخلی و انجمن دیپلماتیک بانوان امروز چهارشنبه به مدت سه روز در تالار آبگینه وزارت امورخارجه با حضور همسر وزیر امور خارجی و همسرانی برخی از سفرای کشورهای دیگر آغاز به کار کرد.

این جشنواره میزبان ۸۰ تولید کننده این که شامل تولیدکنندگانی از ۱۴ کشور و همچنین مجمع شهرداران آسیایی می‌شود و کشورهایی همچون قزاقستان، ویتنام، تایلند، اندونزی، چین، پاکستان و جمهوری آذربایجان در این جشنواره شرکت کردند و محصولات بومی خود را در معرض نمایش قرار دادند.

همچنین مهمترین شرکت کنندگان این جشنوراه مددجویان کمیته امداد هستند که با تولیدات خود میزبان مراجعه کنندگان داخلی و خارجی بودند، ۳۳ مددجو تولیدکننده محصولات متنوع و اشتغال یافته در طرح خود اشتغالی کمیته امداد از جمله شرکت کنندگان جشنواره خیریه دیپلماتیک هستند.

تولیدات این جشنواره شامل تولیداتی در حوزه البسه و پوشاک، محصولات خوراکی، صنایع‌دستی، لوازم کودکانه، عطر و محصولات خانگی است.

چهره واقعی زن ایرانی باید به دنیا نمایش داده شود

همسر وزیر امور خارجه و رییس انجمن دیپلماتیک بانوان در حاشیه این جشنواره در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تبلیغات کشورها و رسانه‌های معاند نسبت به بانوان ایرانی را منفی توصیف کرد و گفت: چهره واقعی زن ایرانی اثرگذار و کنشگر است.

وی اظهار داشت: در این جشنواره هدف تاکید بر نقاط مشترک همه کشورها و انسانها در یک رویداد فرهنگی است و این جشنواره با هدف همدلی و مهربانی میان ملت ها به خصوص بانوان طی ۲ دهه اخیر تشکیل شده است.

همسر وزیرامورخارجه اضافه کرد: همواره عایدی جشنواره‌ها برای کار خیر هزینه می‌شد، اما امسال به دلیل جنایت رژیم صهیونیستی در غزه کمک های خیریه این جشنواره به کودکان غزه اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: در این برنامه چون زنان سرپرست خانوار از کمیته امداد حاضر هستند دریچه است برای ارتباط مددجویان با نماینده کشورهای دیگر جهت فروش محصولات در بازارهای خارجی باشد. همین مسئله می تواند در افزایش کیفیت محصولات مددجویان و یا تشویق به اشتغال آنان را افزایش دهد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha