۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۹:۱۹
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85278285
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت طبق مطالعات کارشناسی صورت گرفت

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: واگذاری زمین رایگان به خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر در استان براساس مطالعات کارشناسی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رجحانی روز پنجشنبه در سومین کمیته ماده ۴ قانون جمعیت (واگذاری زمین رایگان به خانواده های سه فرزند و بیشتر) که با حضور مدیران متولی واگذاری زمین و جمعی از نمایندگان خانواده های سه فرزندی برگزار شد، افزود: پس از ابلاغ قانون جمعیت، قزوین جزو نخستین استان‌های پیگیر واگذاری زمین بود اما به دلیل کمبود زمین، به دنبال راه‌ حل های اساسی برای تامین آن بودیم که همین مساله زمان بر شد.

وی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه در قزوین با کمبود جدی زمین روبرو هستیم اما با تدبیر استاندار و مسوولان ذیربط برای اغلب افرادی که ثبت‌نام کرده‌ بودند زمین در نظر گرفته شد، برخلاف مراحل ابتدایی کار که مکان‌یابی اراضی زمان بر بود، سرعت واگذاری ها از این پس بیشتر خواهد بود.

به گفته رجحانی، وضعیت زمین‌های موجود در قزوین بررسی و در نهایت نواحی دهکده شهری هنگام و کوشک قزوین برای واگذاری زمین در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از متقاضیان تمایل داشتند که زمین‌های خود را در شهر جدید مهرگان دریافت کنند، تاکید کرد: انجام این مساله با توجه به عدم تامین زیرساخت ها مقدور نبود و امکان واگذاری زمین به طرح جوانی جمعیت در این منطقه وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین ادامه داد: با توجه به جمعیت موجود شهر جدید مهرگان، واگذاری بیشتر زمین باعث ایجاد مشکلات بیشتر برای ساکنان کنونی آن خواهد شد و از این رو معتقدیم زمین‌های موجود در مهرگان باید برای آبادی این شهر هزینه شود.

وی یادآور شد: دهکده هنگام و کوشک نیز بعد از کارشناسی‌های صورت گرفته و انجام مطالعات لازم برای این طرح انتخاب شدند و ایجاد زیرساخت‌های آن هم به زودی آغاز می شود، این مناطق دارای آینده خوبی هستند و به زودی شرایط زندگی در آن مهیاتر می‌شود.

رجحانی تاکید کرد: برخی نیز خواستار دریافت زمین در سایر مناطق شهری هستند، اما باید این دسته از متقاضیان بدانند که سایر زمین‌های موجود در شهر یا الحاقی به شهر هستند که مستلزم سیر روال پیچیده خارج استانی است و بسیار زمان بر می باشد ضمن اینکه برخی از این اراضی نیز سرمایه ای بوده و باید برای تامین زیرساخت های لازم مورد استفاده قرار گیرد.

وی یادآور شد: وضعیت امروز این زمین ها با آینده ای که دارند قابل مقایسه نخواهد بود، باید بدانیم که چگونه شهرها ایجاد شده اند، مناطقی مانند نوروزیان، کوثر و مینودر قزوین در گذشته‌های نه چندان دور همانند این مناطق بوده اند که در یک فرایند تدریجی پیشرفت های موجود در آنها اتفاق افتاده است.

رجحانی تاکید کرد: اگر قرار باشد در منطقه گران قیمت شهری هم زمین واگذار شود براساس قانون یک قطعه به چند نفر داده می شود و ارزش واگذاری نیز ثابت خواهد ماند اما ما در این مناطق ۲۰۰ متر زمین می‌دهیم که در آینده رشد پیدا می‌کند و سرمایه مناسبی نیز برای خانواده می‌شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: اختصاص فضا در بافت‌های فرسوده نیز امکان‌پذیر نیست چرا که در بازآفرینی با مشکلاتی روبرو هستیم که باز شدن گره آنها هم زمان بر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha