معیشت کشاورزان کرمان نیازمند حمایت ملی است
عکس آرشیوی است

کرمان- ایرنا- استاندار کرمان گفت: بخش زیادی از معیشت و زندگی مردم مناطق شرقی و جنوبی این استان وابسته به کشاورزی است‌ و دستگاه‌های ملی باید از آنها حمایت کنند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار در دیدارِ معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: بخش زیادی از معیشت و زندگی روزمره مناطق شمالی، شرقی و جنوبی استان کرمان وابسته به کشاورزی است‌، علاوه بر اینکه تولید ملی و امنیت غذایی کشور را نیز دارند.

وی ضمن اشاره به وضعیت آفت های گوناگون که محصولات کشاورزی را تهدید کرده است ادامه داد: آموزشگاه‌ها و پژوهشکده‌های متعددی نیز در استان وجود دارد که می‌طلبد با همراهی دستگاه‌های ملی، بحث امنیت غذایی، مبارزه با آفات و جلوگیری از خسارت گسترده در بخش کشاورزی را مورد توجه قرار دهند.

استاندار کرمان گفت: زندگی صدها هزار نفر در استان کرمان به کشاورزی و تولید محصولاتی چون خرما، پسته، گردو و ذرت وابسته است و وزارتخانه ها و دستگاه‌های ملی باید پشتیبانی‌های لازم را از کشاورزان داشته باشند.

معیشت کشاورزان کرمان نیازمند حمایت ملی است
فداکار استاندار کرمان(سمت راست)

به گزارش ایرنا بخش قابل توجهی از نخلستان های شرق و جنوب کرمان درگیر آفت خطرناک سوسک حنایی سرخرطومی شده اند که درصورت اقدام نکردن به موقع زندگی چندهزار بهره بردار در خطر قرار می گیرد زیرا این معیشت این افراد تک محصولی است.آفات دیگری نیز محصولات دیگر استان را مثل پسته، انار، گردو، بادام و غیره تهدید می کند.

کرمان سومین استان برتر در حوزه پدافند غیرعامل

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این نشست افزود: برنامه‌های تکلیفی سازمان پدافند غیرعامل در استان کرمان به خوبی در حال اجراست و کرمان جزو سه استان برتر در این حوزه محسوب می‌شود.

ذبیح‌الله حسن‌شاهی از توافق‌ با سه شرکت مس سرچشمه، گل‌گهر و مس شهربابک برای راه‌اندازی مرکز غربالگری قطعات الکترونیکی معادن در کرمان خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی این مرکز شاهد اتفاق بزرگی در استان و کشور خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha