۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۱۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85278949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعلام آمادگی صاایران برای احداث قطار شهری در همدان

همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: جلسه‌ مقدماتی و اولیه با مدیرعامل و معاونان صاایران تشکیل شد که این شرکت آمادگی برای احداث و راه‌اندازی قطار شهری همدان را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد شامگاه پنجشنبه در جلسه‌ بررسی احداث و راه‌اندازی قطار شهری همدان اظهار کرد: حمل و نقل در شهرهای توسعه یافته اغلب با قطار شهری انجام می‌شود و چنین طرحی در همدان نیز قابل اجراست.

وی ادامه داد: تامین اعتبار این پروژه باید در بودجه سال ۱۴۰۳ و سال های بعد دیده شود؛ اقدام و اجرا توسط شرکت صاایران انجام خواهد شد.

در این جلسه مطالعات و برنامه‌ریزی‌های اولیه برای احداث و راه‌اندازی قطار شهری همدان که از سالیان گذشته در شورای هماهنگی ترافیک وزارت کشور مورد تایید قرار گرفته، بررسی شد.

استاندار همدان با اشاره به بهره برداری طرح ریلی راه آهن همدان–سنندج گفت: خط راه‌آهن تهران_همدان_سنندج به طول ۴۰۲ کیلومتر است که پیش از این ۲۵۱ کیلومتر آن از تهران تا همدان بهره‌برداری شده بود.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: همچنین ۱۵۱ کیلومتر شامل بخش دوم این مسیر از همدان تا سنندج افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: برای احداث مسیر راه‌آهن همدان_سنندج تاکنون ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای ساخت مسیرهای جانبی، زیرگذر و تکمیل ایستگاه‌های میانی آن نیازمند ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

استاندار همدان افزود: در این مسیر ۱۸ ایستگاه وجود دارد که ۱۱ ایستگاه بین تهران تا همدان و هفت ایستگاه نیز در مسیر همدان تا سنندج است.

وی افزود: در مسیر فعلی روزانه با یک رام قطار از همدان به مقصد مشهدمقدس و برعکس ۴۰۰ مسافر جابه جا می‌شوند که امیدواریم با اضافه شدن طول مسیر، افزایش رام‌های دیگری را نیز برای خدمات‌دهی بیشتر به مردم شاهد باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha