۱۲ کیلومتر از محور بیجار دیواندره با حضور وزیر راه افتتاح شد

سنندج - ایرنا - ۱۲ کیلومتر محور چهار خطه بیجار _ دیواندره و تقاطع غیرهمسطح مریوان در استان کردستان شامگاه پنجشنبه با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در حاشیه افتتاح این طرح در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این تقاطع در مسیر سقز_ مریوان_ سنندج قرار دارد و با بهره‌برداری از آن، یکی از نقاط حادثه‌خیز استان اصلاح و ایمن شد.

جهانگیر الیاسی با بیان اینکه این طرح با ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه اجرا شده است و بهره‌برداری از آن عبور و مرور را در این محور آسان‌ و کم خطر می‌کند افزود: این تقاطع غیر همسطح از فردا زیر بار ترافیک می‌رود.

وی ادامه داد: این مسیر به طول ۵۵ کیلومتر از جمله مسیرهای مهم استان کردستان در هدایت ترافیک استان های شمال و مرکز کشور به سمت شهرهای مرزی بانه، مریوان و مرزهای باشماق و سیرانبند به شمار می رود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: پروژه چهار خطه محور بیجار_ دیواندره نیز در چهار قطعه به طول ۱۹.۵ کیلومتر هم اکنون در دست اجرا است که از این میزان ۱۲ کیلیومتر به اتمام و بهره برداری رسید.

الیاسی کاهش هزینه های استهلاک، کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی در زمان، افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن و ارتقا شاخص های برخورداری از راه مناسب و بزرگراهی در استان کردستان را از اهداف اجرای پروژه چهار خطه محور بیجار_ دیواندره عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، فرودگاه ۱۸۰ هکتاری سقز به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی استان کردستان پس از ۲۷ سال انتظار نیز آماده بهره‌برداری شده و قرار است فردا (جمعه) ۱۲ آبان ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی بهره برداری شود.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

همزمان با سفر رییس جمهور به کردستان، ۱۶ طرح در بخش‌های مختلف با بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد ریال هزینه، به بهره‌برداری می رسد.

کردستان ۱۷ تیر ۱۴۰۱ میزبان دور اول سفر رییس جمهور بود و حالا بعد از ۱۵ ماه، آیت‌الله رییسی در دور دوم، مهمان مردم استان است و طرح‌هایی مهم را به بهره‌برداری خواهد رساند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha