۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۱۸
کد خبر: 85279450
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان وظیفه عمومی است

آستارا- ایرنا- امام جمعه شهرستان آستارا گفت: شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه امسال با توجه به جنایات اسرائیل در غزه یک وظیفه برای عموم مردم بویژه دانش آموزان و دانشجویان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد باقری ارومی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه شهرستان آستارا با گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان ماه و اشاره به حوادث مهم این روز بزرگ، گفت: همه اتفاقات این روز در مبارزه با استکبار جهانی خلاصه می شود و باید همه اقشار مختلف به ویژه دانش آموزان و نسل جوان با مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی علت اصلی مبارزه با آمریکا را به روشنی دریابند.

وی با اشاره به اوضاع امروز فلسطین و به خصوص غزه، به حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: اسرائیل غاصب در سایه حمایت‌ها و پشتیبانی های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا جنایت می کند و هزاران زن و کودک بی گناه را به خاک و خون کشیده است.

حجت الاسلام باقری ارومی ادامه داد: زورگویی و سلطه طلبی آمریکا حتی در مجامع بین المللی مانع از محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی می شود و با حمایت های نظامی، اطلاعاتی و تجهیزاتی خود، شریک جرم آنها است و دست خود را به خون هزاران انسان بی گناه آلوده کرده است.

امام جمعه آستارا شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان در شرایط کنونی را بسیار مهم و حساس دانست و بیان کرد: اکنون که مسلمانان و حتی انسان های آزاده غیر مسلمان بر علیه جنایات رژیم صهیونیستی برخاسته اند و فریاد اعتراض سر می دهند؛ راهپیمایی ۱۳ آبان امسال می تواند امضای نهایی برای در هم پیچیدن طومار استکبار و صهیونیسم باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا با گرامیداشت چهاردهم آبان ماه روز فرهنگ عمومی، فرهنگ ایران اسلامی را بسیار غنی دانست و خاطرنشان کرد: اندیشمندان، سخنوران و هنرمندان این سرزمین در بستر همین فرهنگ رشد یافته اند و عشق و علاقه به میهن و پند و اندرزهای حکیمانه مبتنی بر آیات قرآن و فرمایشات پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت (ع) در کلام آنان به خوبی آشکار است.

باقری ارومی تأکید کرد: هر چند فرهنگ محدود به هنر و ادب نیست و مجموعه هنجارها و رفتارهایی است که رعایت آنها می تواند باعث زندگی خوب و مطلوب و سعادت نهایی انسان گردد اما ظهور و بروز آن در آثار هنرمندان آشکار و نمایان است.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ همگی باید زیر یک بیرق واحد که شورای فرهنگ عمومی و نهاد نماز جمعه است فعالیت کنند و از کارهای پراکنده و جزیره ای پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در شهرستان آستارا عده ای با تک روی دوست دارند خارج از این مسیر کار کنند که اقدام آنها شبیه یک فوتبالیست است که بدون توجه به کار گروهی و حرکت تیمی عمل می کند و در خدمت تیم قرار نمی گیرد.

امام جمعه آستارا با گلایه از نفوذ برخی فرهنگ های غلط مثل برگزاری جشن هالوین که ریشه ای خرافی و ماورایی دارد و به سرزمین ما مربوط نمی شود، گفت: این کارها اصلا در تاریخ و سابقه فرهنگی ما وجود نداشته و ندارد و فقط یک الگو برداری کورکورانه از فرهنگ بیگانه است.

وی در پایان از پرسه زدن سگ های ولگرد در سطح شهر گلایه کرد و افزود: متأسفانه سگ های بیمار در سطح شهر رها شده اند و متولی رسیدگی به آنها هم مشخص نیست؛ هر کس مسئول رسیدگی به این وضع است به داد مردم برسد چرا که بارها مردم مورد هجوم همین سگ ها قرار گرفته اند و وضعیت بهداشت عمومی نیز به خطر افتاده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha