خروش نوجوانان و جوانان شرق گلستان علیه جنایات استکبار جهانی

گنبدکاووس- ایرنا- آحاد مختلف مردم شیعه و اهل سنت ساکن شرق گلستان باحضور پرشور و حماسی خود در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» خشم و نفرت خود را علیه جنایات این کشور مستکبر و رژیم غاصب صهیونیستی در کشتار مردم بی‌گناه غزه به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، در مراسم بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که روز شنبه در هفت شهرستان «گنبدکاووس، رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه» و شهرهای تابعه آنها برگزار شد، گروه‌های مختلف مردم با در دست داشتن پلاکاردها و پارچه نوشته‌هایی که روی آن شعارهای مرگ بر آمریکا، رژیم کودک‌کش صهیونیستی و انگلیس درج شده بود، این روز را گرامی داشتند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در شهرهای واقع در شرق گلستان همچنین پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی در ابعاد گوناگون و نیز تصاویری از امامین انقلاب و سردار شهید قاسم سلیمانی را در دست داشتند، یکبار دیگر با آرمان‌های انقلاب، امام راحل و خون شهیدان بیعت کردند.

راهپیمایی ۱۳ آبان در گنبدکاووس که بزرگترین شهرستان درشرق استان گلستان است از ساعت ۱۰ صبح و از مقابل مسجد قائمیه این شهر آغاز شد و تا مصلی امام جعفر صادق (ع) ادامه داشت ضمن اینکه آیین بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در ۲ شهر مرزی «اینجه برون و کُرند» و نیز روستای «داشلی برون» این شهرستان نیز برگزار شد.

اهالی شیعه و اهل سنت و اقوام ساکن در گنبدکاووس بالاخص نوجوانان و جوانان آن با شعارهای ضد استکباری خود علیه سه کشور «آمریکا، رژیم کودک‌کش صهیونیستی و انگلیس» و «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آماده»، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشتند.

آتش زدن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی و آدمک‌های «بایدن و نتانیاهو»، اجرای سرودهای انقلابی توسط دانش آموزان، انجام حرکات رزمی توسط ورزشکاران، برپایی نمایشگاه و مسابقه نقاشی با موضوع ۱۳ آبان، سخنرانی و قرائت بیانیه پایانی راهپیمایی از دیگر برنامه‌های بزرگداشت روز مبارزه با استکبار جهانی در گنبدکاووس و دیگر شهرهای واقع درشرق استان گلستان بود.

در راهپیمایی بزرگداشت ۱۳ آبان در شرق استان گلستان همچنین گروه‌های مختلف مردم از جمله ورزشکاران، اقوام با لباس محلی در کنار علما و روحانیون شیعه و سنی و مسوولان حضور داشتند.

نیمی از جمعیت حدود ۲ میلیون نفری گلستان در هفت شهرستان واقع در شرق این استان سکونت دارند که افزون بر ۴۰۰ هزار نفر آنها در گنبدکاووس زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha