نخست وزیر استرالیا سفر به چین را بسیار مثبت پیش‌بینی کرد

تهران- ایرنا - آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا گفت که دیدار آتی وی با شی جین پینگ رئیس جمهوری و لی چیانگ نخست وزیر چین طی سفر به این کشور گامی بسیار مثبت در راستای تقویت روابط دوجانبه خواهد بود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از استریت تایمز، با ورود آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا به چین، وی نخستین نخست وزیر این کشور از سال ۲۰۱۶ است که به چین سفر می کند و برای بهبود روابط دو کشور و حل و فصل مسائلی از جمله مناقشات درباره شرکت هوآوی، جاسوسی و منشا ویروس کرونا که در سالهای اخیر محل بحث بوده گفت و گو کند.

آنتونی آلبانیز در مصاحبه با خبرنگاران در شهر داروین افزود : «حقیقت این است که این سفر پس از هفت سال با مهمترین شریک تجاری مان گامی مثبت است و من در انتظار گفت و گوهای سازنده با رئیس جمهوری و نخست وزیر چین طی سفرم به این کشورم. »

وی در ادامه افزود این سفر نتیجه صبر و رویکرد سنجیده و حساب شده ای است که ما در ارتباط با چین اتخاذ کردیم.

دولت آلبانیز اعتبار تثبیت روابط با چین را از سال گذشته که به مقام نخست وزیری منصوب شده در کارنامه خود دارد. چین بیشتر محدودیت های تجاری با استرالیا را که از سال ۲۰۲۰ وضع کرده بود و ۱۷.۶ میلیارد دلار در صادرات غذا و کالا هزینه داشت را رفع کرده است.

قرار است نخست وزیر استرالیا در نمایشگاه واردات چین در شانگهای که روز یکشنبه افتتاح می شود نیز شرکت کند. روز دوشنبه نیز در پکن با شی جین پینگ رئیس جمهوری این کشور ملاقات خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha