۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 924
کد خبر: 85280105
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهپیمایی ۱۳ آبان در تبریز به رنگ حمایت از غزه + فیلم

تبریز - ایرنا - مردم همیشه در صحنه تبریز همگام با مردم سراسر کشور امسال باشکوهتر از سال های گذشته در راهپیمایی استکبار ستیزی ۱۳ آبان شرکت کردند تا انزجار خود را از حملات ددمنشانه اسراییل به غزه نشان دهند.

به گزارش ایرنا، راهپیمایی کنندگان از مسیرهای هشت گانه تعیین شده به سمت مصلای تبریز حرکت کردند و سیل شرکت کنندگان در مسیرها تا میدان مصلا قابل توجه بود.

مردم قهرمان تبریز، پیر و جوان، زن و مرد ، کودک و جوان همه یک دل و یک زبان بر علیه استکبار جهانی خروشیدند ولی امسال خروش مردم رنگ انزجار از حملات ددمنشانه اسراییل و حمایت از فلسطین و غزه را داشت.

راهپیمایی کنندگان ، شعارهایی همچون فلسطین فلسطین پیروزیت نزدیک است، اسراییل اسراییل نابودیت نزدیک است، از غزه تا تلاویو پیروزی با حماس است، دشمن در هراس است، مرگ بر امریکا، مرگ بر اسراییل کودک کشی هنر نیست ، غزه مگر بشر نیست، اسراییل بی ریشه غزه تسلیم نمیشه. حیدر حیدر حیدر سردادند.

سرودخوانی، برپایی غرفه های مختلف ادارات در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و حضور مادرانی که نوزادان خود را به همراه آورده بودند و سالمندان و جانبازان ویلچرنشین در این راهپیمایی پر رنگ بود.

تشکل های مردمی، تشکل های غیر دولتی، هنرمندان و ورزشکاران هم در راهپیمایی امروز ۱۳ آبان در تبریز حمایت خود را از عملیات مقاومت اعلام کردند.

نماینده ولی فقیه، استاندار آذربایجان شرقی، فرمانده سپاه عاشورا و سایر مسوولان استانی و رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پیشاپیش راهپیمایی دوشادوش مردم مومن تبریز برای محکوم کردن جنایت های استکبار و حمایت از مردم مظلوم غزه حضور داشتند .

این مراسم با سخنرانی جلال زاده رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی همراه بود.

در قطعنامه پایانی این مراسم ضمن محکوم کردن سیاست‌های دوگانه حکام غربی در قبال حقوق بشر بر حمایت از مقاومت و مردم غزه تاکید شد.

مراسم «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» که امسال با شعار «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» نام گذاری شده است امروز همزمان با تبریز در سایر نقاط استان آذربایجان شرقی هم برگزار شد.

۱۳ آبان ماه روز دانش آموز و همچنین روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به دلیل سه اتفاق مهم در سه مقطع تاریخی سال‌های ۱۳۴۳ (تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه)، ۱۳۵۷ (کشتار وحشیانه دانش‌آموزان) و ۱۳۵۸ (تسخیر لانه جاسوسی) در ذهن دانش آموزان و عموم مردم ماندگار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha