۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85280137
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتفاقات اخیر غزه سیلی بزرگی بر چهره اشقیای دوران معاصر است

گرگان- ایرنا- معاون سیاسی دفتر عقیدتی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اتفاقات اخیر غزه سیلی بزرگ از ناحیه مظلوم‌ترین افراد عالم بر چهره اشقیای دوران معاصر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار رسول سنایی راد روز شنبه در مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان گرگان اظهار کرد: عصر استکبارستیزی در تاریخ انقلاب اسلامی برخاسته از دخالت آمریکا در امور داخلی ایران است.

وی بیان کرد: رژیم دست نشانده پهلوی سرسپردگی کاملی برای آمریکا داشت و در مقابل هم آمریکا هر کاری را برای حمایت از این رژیم انجام می داد که یکی از این جنایت ‌ها قتل عام دانش آموزان در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ بود.

سردار سنایی‌راد گفت: شکست سنگین رژیم صهیونیستی از جبهه مقاومت در غزه، این رژیم را در تهدید قطعی و هویتی و موجودیت قرار داده است.

وی یادآور شد: شدت هراس ساکنان تحت حکومت این رژیم به گونه‌ای است که یهودیان برای رفتن به منطقه‌ای امن صف‌های طولانی تشیل داده و در حال فرار هستند.

وی خاطرنشان کرد: صهیونیست ها با خطر جدی موجودیت مواجه شده و تلاش دارند با بمباران غزه انجام فشار و وحشت را از خود دور کنند که با همین استدلال تاکنون ۲۵ هزار تن مواد منفجره در غزه بر سر مردم مظلوم و بی دفاع آن رها کردند.

سردار سنایی‌راد افزود: جنایات غزه، کار را برای رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا سخت‌تر می‌کند و همگرایی را برای دفاع مردم فلسطین افزایش خواهد داد.

وی گفت: در دنیای امروز درک واقعی از استکبار ستیزی و ظلم آمریکایی افزایش یافته و برخی کشورها ارتباط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرده و به جبهه دفاع از مردم فلسطین آمده اند.

وی خطاب به آمریکا گفت: هزاران نیروی مقاومت آماده جهاد و پیروزی هستند ولی صهیونیست ها در فضای ترس و وحشت قرار دارند و اگر آمریکا دست به توسعه  تنش در منطقه بزند، مقاومت آماده افتخار آفرینی است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا به سخنان روز گذشته سیدحسن نصرالله اشاره کرد و گفت: این سخنرانی در حمایت از مردم  مظلوم فلسطین بود و باید آمریکا به توصیه سیدحسن نصرالله توجه کند و گرنه آسیب خواهد دید.

سردار سنایی راد افزود: جمهوری اسلامی ایران بازوی مقاومت است و در کنار مردم فلسطین خواهد ایستاد.

۱۳ آبان، سالروز سه رویداد مهم تاریخ ایران اسلامی، «تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان توسط رژیم ستمشاهی در سال ۱۳۵۷ (روز دانش آموز) و تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸ » است که هر ساله با حضور میلیونی مردم در راهپیمایی در نقاط مختلف کشور، گرامی‌داشته می‌شود.

در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ گروهی از نیروهای مسلمان دانشگاهی با نام «دانشجویان مسلمان پیرو خط امام» سفارت آمریکا در تهران را تسخیر کردند که تسخیر سفارت این کشور در فرهنگ انقلاب اسلامی به نام «تسخیر لانه جاسوسی» معروف شد، رسوایی بزرگی برای هیات حاکمه آمریکا بود زیرا از اسرار جاسوسی‌ها و دخالت‌های بی‌شمار آمریکا در ایران و کشورهای مختلف جهان پرده بر می‌داشت.

امام خمینی (ره) این حرکت را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند.

۱۳ آبان در تقویم ایران اسلامی به عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز» نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha