گسترش حمایت‌ها از فلسطین در جامعه آمریکا/ ممانعت از حرکت محموله کمک به اسرائیل

تهران- ایرنا- معترضان در آمریکا تلاش کردند تا مانع از حرکت یک کشتی نظامی حامل کمک به رژیم صهیونیستی از بندر اوکلند در کالیفرنیا شوند.

به گزارش ایرنا از نشریه نیوزویک، ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که معترضان در بندر اوکلند شعارهایی در حمایت از فلسطینی‌ها سر می‌دهند و خواستار عقب نشینی رژیم صهیونیستی از غزه هستند. در ویدئوها دیده می‌شود برخی از افراد روی کانتینر کشتی «کیپ اورلاندو» پریدند درحالیکه برخی دیگر خود را به داخل این کشتی رساندند.

یک ویدئو در شبکه اجتماعی ایکس همچنین درگیری خشونت آمیز نیروهای پلیس با معترضان را نشان می‌دهد.

«مرکز سازماندهی و ابتکار عربی» (AROC) که این اعتراض‌ها را سازماندهی کرد به رسانه‌های محلی گفت که حدود یک‌هزار نفر در این تظاهرات علیه کمک نظامی آمریکا به اسرائیل شرکت کردند.

این مرکز در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اوکلند به کمک نظامی به اسرائیل نه می‌گوید. ما از کارگران در سراسر جهان می‌خواهیم تا مقابل نسل‌کشی در غزه بایستند. آتش‌بس همین حالا.

طبق اعلام این سازمان، کشتی کیپ اورلاندو قرار است به سمت تاکوما در واشنگتن حرکت کند و از آنجا تسلیحات و تجهیزات نظامی به اسرائیل انتقال دهد.

لارا کسوانی مدیر اجرایی مرکز سازماندهی و ابتکار عربی درباره این اتفاق‌ها به یک شبکه وابسته به ای‌بی‌سی نیوز گفت: امیدواریم زمانیکه این کشتی به تاکوما می‌رسد، کارگران در تاکوما محموله نظامی را بارگیری نکنند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که مردم تاکوما به این نسل کشی اعتراض کنند و کارگران در سراسر جهان به جلوگیری از کشتی‌هایی مانند کیپ اورلاندو در هر جایی ادامه دهند.

در راستای تجمع‌های حمایت از فلسطین در آمریکا، گروه بزرگی از تظاهرات‌کنندگان چند روز پیش در مرکز شهر مینیاپولیس و در اطراف منطقه‌ای که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منظور جمع آوری کمک‌های مالی برای کمپین خود در انتخابات ۲۰۲۴ سخنرانی می‌کرد، دست به راهپیمایی زدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha