تامین بخشی از هزینه‌ قرارداد تولید ۱۱۳ دستگاه واگن ملی مترو تهران

تهران بزرگ - ایرنا - سرپرست شرکت مترو تهران و حومه گفت: با تامین بخش قابل توجهی از اعتبارات قرارداد تولید ۱۱۳ دستگاه واگن ملی مترو، فرآیند قسمتی از کاستی‌های ناوگان حمل و نقل ریلی پایتخت با تکیه بر تولیدات داخلی را جبران خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از شرکت مترو تهران و حومه، محسن هرمزی روز شنبه با اعلام تامین بخشی از هزینه‌های قرارداد تولید ۱۱۳ دستگاه واگن مترو (پروژه تولید انبوه قطار ملی مترو)، اظهار کرد: برای جبران کمبودهای ناوگان حمل و نقل ریلی پایتخت، چند برنامه را بطور همزمان پیش می‌بریم که امیدواریم نتایج اولیه آن در سال آینده به منصه ظهور برسد.

وی در ادامه به تعیین تکلیف خطوط ۸ و ۱۱ شبکه متروی تهران که از جمله خطوط جدید راه‌آهن شهری پایتخت به حساب می‌آیند، اشاره کرد و افزود: در سفری که همراه شهردار تهران به چین داشتیم، در مورد امضای تفاهم‌نامه برای احداث این خطوط، مذاکراتی با طرف‌های خارجی صورت گرفت و امیدواریم از محل خط اعتباری جدیدی که رییس جمهور قول تامین آن را داده‌اند، بتوانیم هر چه سریعتر عملیات اجرایی این خطوط را نیز آغاز کنیم.

سرپرست شرکت مترو تهران، آزادسازی بخش دیگری از اوراق مشارکت سال ۱۴۰۱ برای توسعه شبکه مترو پایتخت را یادآور شد و تاکید کرد: اولویت اصلی دست اندرکاران امر در مدیریت شهری پایتخت، تکمیل ایستگاه‌های باقی‌مانده خطوط ۶ و ۷ و رفع نواقص موجود است.

هرمزی گفت: با توجه به سرعت گرفتن روند افتتاح ایستگاه‌های جدید و اقبال بیشتر مردم به استفاده از مترو، مدیریت شهری تلاش خواهد کرد به موازات توسعه شبکه راه‌آهن ریلی زیرزمینی، موضوع تامین ناوگان را نیز با قوت و جدیت دنبال کند تا بهره‌وری اقدامات عمرانی و افزایش ایستگاه‌ها به حداکثر میزان ممکن برسد و کمبود واگن و قطار، افتتاحیه‌های پیش رو را تحت‌الشعاع قرار ندهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha