۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۴۱
کد خبر: 85280671
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فریاد مظلومیت غزه در سراسر انگلیس طنین‌انداز شد

۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۴۱
کد خبر: 85280671
فریاد مظلومیت غزه در سراسر انگلیس طنین‌انداز شد

لندن – ایرنا – هزاران تن از حامیان مردم فلسطین برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم این کشور و محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، در چندین شهر بزرگ انگلیس و برای چهارمین هفته پیاپی تظاهرات اعتراضی برپا کردند.

به گزارش ایرنا، معترضان از اقوام و ملیت‌های مختلف در نقاط مختلف لندن تجمع کرده و با سردادن شعارهایی مراتب اعتراض شدید خود را به حمایت تمام قد دولت‌های غربی به ویژه انگلیس از رژیم تل‌آویو به نمایش گذاشتند.

حامیان فلسطین در این تحرکات اعتراضی که از سوی ده‌ها گروه‌ طرفدار فلسطین سازماندهی شده است، در شعارهای خود آتش‌بس فوری در غزه، ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه و آزادی کامل فلسطین را خواستار شدند.

گروهی از معترضان مقابل ساختمان رسانه دولت انگلیس (بی‌بی‌سی) تجمع کرده و ضمن اهتزاز پرچم فلسطین، سکوت این رسانه را در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه محکوم کردند. گروه دیگری از حامیان فلسطین نیز مقابل ساختمان وزارت کشور انگلیس گردهم آمده و با سردادن شعارهای اعتراضی، نهایت انزجار خود را از اظهارات ضد فلسطینی سوئلا برآورمن وزیر کشور انگلیس به نمایش گذاشتند. آن‌ها سپس با فریاد «آتش‌بس اعلام کنید» به سمت میدان مشهور ترافلگار در مرکز لندن راهپیمایی کردند.

بر اساس برنامه اعلام شده، قرار است که معترضان پس از برگزاری تجمعات اعتراضی در نقاط مختلف لندن و رساندن صدای اعتراض خود به تمام محله‌های پایتخت انگلیس، در میدان ترافلگار تجمع کنند.

از سویی، حامیان فلسطین در سایر شهرهای انگلیس نیز به خیابان‌ها سرازیر شده و با سردادن شعارهایی خواستار حمایت دولت‌های غربی از آتش‌بس فوری در غزه هستند. اما موج اعتراضات ضد صهیونیستی در انگلیس طی هفته‌های اخیر به حدی بالا گرفته که لابی رژیم صهیونیستی را بشدت پریشان و مقامات دولت لندن وحشت زده کرده است.

نخست وزیر انگلیس دیشب طی نامه‌ای به رئیس پلیس لندن خواستار وضع محدودیت‌های بیشتری علیه تظاهرات حامیان فلسطین شد. ریشی سوناک در این نامه که نشان‌دهنده عمق عصبانیت و استیصال مقامات لندن از افزایش تحرکات ضد صهیونیستی در این کشور است ادعا کرد که تظاهرات حامیان فلسطین بی‌احترامی به آنچه او ارزش‌های انگلیسی نامید، تلقی می‌شود. او با استناد به مفاد قانونی، تلاش کرد تا در مسیر برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی سنگ‌اندازی کند.

وزیر کشور انگلیس هم هفته پیش طی اظهاراتی توهین آمیز، تظاهرات حامیان فلسطین را نفرت‌انگیز توصیف کرد و مدعی شد: «در روزهای آخر هفته ده‌ها هزار نفر را در خیابان‌ها می‌بینیم که خواستار محو (رژیم) اسرائیل از روی نقشه زمین هستند. به نظر من تنها یک راه برای توصیف این راهپیمایی‌ها وجود دارد: آنها راهپیمایی‌های نفرت هستند.»

پلیس لندن بر همین فضاسازی‌ها، امروز (شنبه) تظاهرات حامیان فلسطین مقابل سفارت رژیم صهیونیستی را ممنوع اعلام کرد. این نهاد امنیتی همچنین برگزاری تظاهرات شنبه آینده را که با بزرگداشت پایان جنگ جهانی اول تلاقی پیدا کرده است، ممنوع و این مساله با اعتراضات گسترده‌ای مواجه شده است.

واقعیت این است که انگلیس از آغاز جنگ غزه با چشم‌پوشی از کشتار فلسطینیان، حمایت تمام عیار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده است. نخست وزیر انگلیس ۲ هفته پیش در سفر به منطقه غرب آسیا، با رهبران رژیم صهیونیستی دیدار کرد و طی اظهاراتی جنجال‌برانگیز خواستار پیروزی و غلیه صهیونیست‌ها بر گروه‌های مقاومت فلسطینی شد.

دولت ریشی سوناک همسو با دولت‌های غربی از آنچه توقف بشردوستانه در نبرد نامیده می‌شود حمایت می‌کند و برقراری آتش‌بس را به نفع گروه‌های مقاومت فلسطینی می‌داند. با این حال اعتراضات داخلی علیه موضع دولت لندن و سایر احزاب سیاسی انگلیس رو به افزایش است و علاوه بر برگزاری تظاهرات، چندین طومار برای حمایت دولت از طرح آتش‌بس امضاء شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha