تجمع حامیان فلسطین در اعتراض به حمایت تسلیحاتی انگلیس از رژیم صهیونیستی

لندن – ایرنا – حامیان فلسطین امروز (سه‌شنبه) در تداوم اعتراض به نسل‌کشی در غزه، ورودی یک نمایشگاه اسلحه در شهر بریستول انگلیس را مسدود کردند و با سردادن شعارهایی خواستار توقف صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی پارچه‌نوشته بزرگی را حمل می‌کردند که روی آن نوشته بود «انگلیس باید از مسلح کردن اسرائیل دست بکشد و به مشارکت در نسل‌کشی مردم غزه پایان دهد».

آن‌ها با حمل پلاکاردهایی که روی آنها شعارهایی در حمایت از مردم غزه نوشته شده بود، فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و خواستار توقف آن شدند.

یکی از معترضان به ایرنا گفت: «دلالان اسلحه در این نمایشگاه، شریک نسل کشی اسرائیل در غزه هستند. ما جمع شده‌ایم تا اعلام کنیم که شریک جرم آن‌ها نخواهیم بود.»

هم زمان شماری دیگری از معترضان مقابل مقر شرکت «اسمیت متال» در شهر بدفوردشایر تجمع و دیوارهای ساختمان آن را با رنگ سرخ اسپری کردند. گفته می‌شود که این شرکت قطعات یدکی جنگنده‌های اف۳۵ را برای رژیم صهیونیستی تامین می‌کند.

یک سخنگوی جنبش موسوم به «اقدام برای فلسطین» گفت: در حالی که وحشیگری اشغالگران ادامه دارد، ما به افزایش اقدامات خود علیه ماشین جنگی اسرائیل ادامه خواهیم داد.

حامیان فلسطین از ابتدای جنگ غزه تاکنون چندین تظاهرات ضد اسرائیلی در پایتخت و سایر شهرهای انگلیس برگزار کرده‌اند. طبق برنامه اعلام شده، معترضان قصد دارند تا روز شنبه نیز برای بیست و یکمین هفته پیاپی، تظاهرات دیگری را در لندن برپا کنند.

این درحالیست که دولت لندن به عنوان یکی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی در تلاش است تا با وضع محدودیت‌های سختگیرانه، تحرکات حامیان فلسطین را سرکوب کند.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس هفته پیش طی یک سخنرانی از پیش اعلام نشده، درباره تداوم تظاهرات ضد اسرائیلی در این کشور هشدار داد و مدعی شد که دمکراسی از سوی افراد و گروه‌های افراطی هدف قرار گرفته شده است.

وی با چشم‌پوشی از تظاهرات چند صد هزار نفری ماه‌های اخیر در لندن، حامیان فلسطین را یک گروه اقلیت نامید که ارزش‌های دمکراسی را تهدید می‌کنند.

با این حال حامیان فلسطین تاکید دارند مادامی که جنگ در غزه جریان دارد به تظاهرات و اعتراض علیه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

رژیم صهیونیستی با حمایت غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است.

این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۳۰ هزار فلسطینی شهید و ۷۰ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha