۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85281199
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحلیلگر مصری: ماندن سفیر رژیم کودک‌کش در قاهره مایه ننگ‌ است

تهران- ایرنا- یک تحلیلگر مصری از مواضع نرم قاهره در قبال جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، «زهدی الشامی» به شدت از واکنش منفعلانه قاهره در قبال رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و افزود: ادامه ماندن سفیر رژیم کودک‌کش و زن‌کش در قاهره مایه ننگ است.

الشامی گفت: بهانه های ماندن او صرفا توجیهی برای موضع سست و ضعیفی است که در حد جنایت ضد بشری رژیم نژادپرست فاشیست در منطقه و دنیا نیست.

وی ادامه داد: به کسانی که سیاست کنونی مصر را توجیه و از ماندن سفیر رژیم صهیونیستی حمایت می کنند، می گوییم که حتی حسنی مبارک رئیس جمهور اسبق مصر که اسرائیلی ها از او به عنوان «گنج راهبردی» نام می بردند، رویکردش بهتر بود و سفیر مصر را به سبب حملات اسرائیل که یک درصد از جنایت کنونی هم نبود، فرا خواند.

این تحلیلگر مصری اضافه کرد: خطاب به آنها می‌گوییم که هندوراس در آمریکای لاتین به جمع کشورهایی پیوسته که سفیران خود را فرا خوانده اند و نیز کشورهای برادر مانند اردن و بحرین. درست نیست که موضع برادر بزرگ تا این اندازه ضعیف و سست باشد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران بی وقفه مناطق مسکونی و درمانی این منطقه است.

ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود در نوار غزه در طول شب گذشته تا صبح امروز دستکم ۵۰ شهروند فلسطینی را شهید و ۱۰۰ نفر دیگر را زخمی کرده و در مقابل، مردم و آزادیخواهان در سراسر جهان و حتی در آمریکا به عنوان اصلی ترین حامی این رژیم همچنان با آمدن به خیابان ها خواهان توقف نسل کشی در غزه و بازخواست جنایتکاران جنگی صهیونیست هستند.

جهانیان اکنون می دانند که آنچه در غزه رخ می دهد جنگ نابرابر و ناجوانمردانه است از یک سو تجهیزات و سلاح های مرگبار، خشونت و سبعیت و از سوی دیگر مردم بی دفاع بویژه زنان و کودکان قرار دارند که هر روز پیش چشم جهانیان به خاک و خون کشیده می شوند.

این جنگ نابرابر در حالیست که نیروهای مقاومت فلسطین با پشتوانه حقانیت تاریخی ، حمایت مردم خود و آزدایخواهان جهان همچنان مستحکم و استوار ایستاده و بر این باور است که وعده خداوند که همانا پیروزی مظلومان است، در موعد مقرر عملی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha