ارتقای شاخص‌های سلامت در دزفول نیازمند سواد رسانه‌ای است

دزفول-ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: ارتقای شاخص‌های سلامت در دزفول نیازمند سواد رسانه‌ای و همکاری همه نهادها در جامعه است.

به گزارش ایرنا، مهشید عصار روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه دزفول در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: حوزه سلامت بدون همکاری رسانه‌ها به درستی نمی‌تواند در جامعه تاثیرگذار باشد.
وی ادامه داد: سلامت یک موضوع زیرساختی است و همه نهادها برای سلامات شهروندان باید همکاری لازم را با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول داشته باشند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارکرد: ۲۵ درصد سلامت در جامعه به بهداشت و درمان و ۷۵ درصد دیگر برون بخشی است؛ در واقع باید حاکمیت در خدمت سلامت نه در تقابل با آن باشد.
وی افزود: یکی از شاخص‌های توسعه کشورها سلامت است که در این حوزه چند شاخص اصلی از جمله مرگ مادر، نوزاد و کودک زیر پنج سال مطرح است؛ فقط بهداشت و درمان نمی‌تواند این مقوله را محقق کند.
عصار با بیان اینکه همه زیرساخت‌های سواد رسانه‌ای باید برای کنترل شاخص‌ها فراهم شوند، گفت: حوادث مختلفی از جمله غرق شدگی، تصادف و مرگ کودکان باید با افزایش سواد سلامت و قوانین راهنمایی و رانندگی در کشور و مراقبان کودک در فضاهای مختلف کاهش یابند.
وی با بیان اینکه دولت باید برای حوزه سلامت شرایط و مقدماتی فراهم کند، افزود: بدون کمک برون بخشی ۷۵ درصد از وظایف در حوزه رسانه را نمی‌توان اجرا کرد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: اکنون برخی از ادارات دزفول همکاری خوب و برخی همکاری کمتری با حوزه سلامت دارند و همدلی خوبی در سطح مدیران تراز اول شهرستان وجود دارد.

وی افزود: این اتفاق خوب باعث شده دانشگاه علوم پزشکی در برخی حوزه‌ها بتواند رتبه‌های خوبی کسب کند و در تراز تیپ دانشگاه‌های یک و ۲ قرار گیرد.
عصار اظهارکرد: اخبار گوناگونی در دنیا منتشر می‌شود که بر روح و روان انسان تاثیر می‌گذارند لذا انتشار خبر بسیار اهمیت دارد و سلامت روان مردم باید حفظ شود.
وی بر ضرورت ارتقای سواد سلامت و امنیت روانی و اجتماعی تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت خوب رسانه‌ها در این راستا استفاده شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: رسانه باید بتواند قدرت تمیز اخبار درست و موثق را در بین مردم بیشتر کند.
وی افزود: مطالب و اطلاعات باید پس از بررسی کارشناسانه از وزارت بهداشت و سیاست گذاری‌ها منتشر و از ظرفیت رسانه‌ها استفاده شود.

عصر بیان کرد: برخی درمان‌های نادرست در اختیار افراد قرار می‌گیرد که به دنبال رسیدن به برخی اهداف خاص هستند.
وی ادامه داد: می‌توان ذهنیت افراد درخصوص سواد رسانه‌ای، جوانی جمعیت، تحکیم خانواده و طلاق را تقویت کرد تا اطلاعات توسط برخی کانال‌ها و سایت‌ها عادی انگاری نشود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با تاکید بر اینکه باید تفکر مردم را در مسیر درست قرار دهیم، گفت: همانطور که برای مصرف مواد غذایی رژیم داریم باید رژیم رسانه‌ای نیز اجرا شود.

سرپرست گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست گفت: سواد رسانه حوزه جسم، روان، دین، مذهب و اقتصاد مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد که اگر در مسیر درستی نباشد ممکن است مشکلات زیادی ایجاد کند.
فهیمه گنجعلی افزود: برای انتشار اخبار باید بدانیم چه هدفی دنبال می‌کنیم و به کجا می‌خواهیم برسیم.
وی با بیان اینکه اطلاعات به وفور در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند، افزود: مطالب مربوط به خودمراقبتی را می‌توان با پیام‌های آموزشی منتشر کرد.
سرپرست گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارکرد: افراد جامعه باید قدرت تجزیه و تحلیل اخبار و اطلاعات دریافتی را داشته باشند تا بتوانند هدف نهایی اخبار را درک کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha