۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۵۲
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85281677
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ هکتار از اراضی ملی تایباد رفع تصرف شد

۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۵۲
کد خبر: 85281677
۱۲ هکتار از اراضی ملی تایباد رفع تصرف شد

تایباد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد گفت: ۱۲ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شده است.

هادی مجدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای این میزان اراضی متصرف شده ۶ فقره پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین در بازه زمانی ۶ ماهه نخست امسال به بیش از ۲۵ هکتار از اراضی ملی تایباد خسارت وارد شد که برای متخلفان افزون بر ۲۳۷ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۳۵۰ ریال جریمه صادر شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد اظهار کرد: در همین راستا ۱۳ فقره پرونده تخریب و تصرف تشکیل شده است.

وی به چرای دامهای غیرمجاز در تاغزارهای شهرستان تایباد اشاره کرد و گفت: همچنین در همین بازه زمانی، تعداد پنج فقره چرای دام غیر مجاز در تاغزارهای این شهرستان به تعداد ۶۳۳ واحد دامی سبک شناسایی شده که برای متخلفان ۲۱۶ میلیون و ۲۰ هزار و ۵۰ ریال جریمه صادر شده است.

مجدی ادامه داد: چرای دامهای شهرستان در تاغزارها بستگی به شرایط آب و هوایی سال و با دستور اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان رضوی در بازه زمانی مشخص شده ای برداشته خواهد شد، در غیر این صورت در طول هر ۱۲ ماه سال چرای دامها در این مناطق ممنوع است.

وی بیان داشت: مناطق بحرانی، حاشیه رودخانه ها و دامنه تپه ها در شهرستان تایباد بیشتر در معرض تصرف و تخریب قرار دارند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد گفت: بیشترین تخریب به اراضی ملی این شهرستان در فصلهای اردیبهشت، مهر و آبان ماه انجام می شود.

شهرستان تایباد با ۱۲ هزار هکتار جنگل دست کاشت و هزار و ۵۴۵ هکتار جنگل طبیعی در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha