۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85267852
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۲ هکتار از زمینهای کانون فرسایش بادی تایباد نهالکاری شد

مشهد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد گفت: ۱۲۲ هکتار از زمینهای کانون فرسایش بادی حاجی آباد این شهرستان با بیش از ۱۵ هزار و ۲۵۰ اصله "تاغ" نهالکاری شد.

هادی مجدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نهال تاغ در مقابل شوری، کم آبی و گرد و خاک مقاوم است و موجب تثبیت شنهای روان می شود.

وی ادامه داد: برای این عملیات بیابان زدایی ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد با اشاره به این که کانون فرسایش بادی "حاجی آباد" یکی از مهمترین عرصه های بیابانی خراسان رضوی به شمار می رود گفت: این کانون فرسایش بادی منطقه ای با وسعت ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار همجوار با کشور افغانستان را شامل می شود که با توجه به جایگاه این کانون، همه ساله قسمتی از آن نهالکاری می شود.

مجدی با بیان این که مطالعات تکمیلی طرح کانون فرسایش بادی "محسن آباد" تایباد نیز در حال انجام است افزود: این کانون ۱۰ هزار هکتار است که در سال ۱۳۹۷ افزون بر ۲۵۰ هکتار از آن نهالکاری شد.

وی ادامه داد: منطقه تحت تاثیر فرسایش بادی در شهرستان تایباد حدود ۶۴ هزار و ۶۰۳ هکتار ارزیابی شده است که از این سطح ۴۸ هزار و ۳۵۵ هکتار در منطقه برداشت، ۲ هزار و ۲۳۲ هکتار در منطقه حمل و ۱۴ هزار و ۱۶ هکتار در منطقه رسوب گذاری واقع شده است.

شهرستان تایباد با ۱۲ هزار هکتار جنگل دست کاشت و هزار و ۵۴۵ هکتار جنگل طبیعی در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha