۱۰هزار میلیارد ریال برای حوزه آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال در سفر دور دوم رئیس جمهور به این استان، برای حوزه آموزش و پرورش و در قالب فصل آموزش مصوب شد که با تخصیص به موقع می تواند بسیاری از مشکلات این بخش مهم در استان به ویژه در زمینه تجهیزات و ایمن سازی مدارس را حل کند.

سید علی احمدزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیش از ۴۸۳ مدرسه سنگی و ناایمن در استان وجود دارد که یکی از دلایل ترک تحصیل دانش آموزان محسوب می‌شود.

وی افزود: بخش زیادی از اعتبار اختصاص یافته در سفر دوم رئیس جمهور به فصل آموزش برای بازسازی مدارس سنگی و ناایمن استان در نظر گرفته شده است.

احمدزاده عنوان کرد: طبق مصوبه متمم سفر نخست رئیس جمهور به استان، مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در استان برچیده شدند و استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه برچیدن مدارس کانکسی به عنوان استان پیشرو شناخته شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در ۲ سال اخیر، ساخت ۳۳ مدرسه با اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از طرح محرومیت زدایی آغاز شد که تا پایان امسال ۳۰ مدرسه تحویل موقت می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در مدت ۲ سال اخیر، تعداد ۳۳ زمین چمن مصنوعی درون مدرسه‌ای ساخته و تحویل شده و ۳۶ زمین چمن مصنوعی دیگر نیز در دست اقدام است.

هم اکنون بیش از سه هزارو واحد آموزشی در این استان وجود دارد که ۲ هزار ۸۰۰ مرکز آن در قالب ۹ هزار کلاسه درس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شده است.

براساس آمار آموزش و پرورش ،مشکلات تراکم دانش آموزی در شهرها بخصوص در شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج جدی است چرا که ۶۷ درصد دانش آموزان و ۳۲ درصد فضای آموزشی استان در شهرها هستند.

این آمار حاکی است،۳۳ درصد دانش آموزان استان در روستاها درس می خوانند در حالی که ۶۸ درصد فضای آموزشی استان هم در روستاها قرار دارد و این نابرابری مشکلات عدیده ای را برای آموزش و پرورش استان ایجاد کرده است.

در سال تحصیلی جاری افزون بر ۱۷۲ هزار دانش آموز در بیش از سه هزار فضای آموزشی استان تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha