سرمربی کشتی آلیش بانوان: ۲ نماینده کشورمان می‌توانستند در عربستان طلا بگیرند

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی کشتی آلیش بانوان گفت: نمایندگان ما در رقابت‌های جهانی کامبت گیمز فوق‌العاده بودند و با اطمینان می‌گویم که آنها می‌توانستند فینالیست شوند و حتی به طلا برسند.

به گزارش ایرنا، سومین دوره بازی‌های هنرهای رزمی جهان «کامبت گیمز» در رشته کشتی آلیش بانوان روزهای ۳ و ۴ آبان ماه در شهر ریاض عربستان برگزار شد که تیم ملی کشتی آلیش بانوان کشورمان با ۲ ورزشکار در این پیکارها حضور پیدا کرد و رقیه محمودآبادی در وزن ۶۵ کیلوگرم و ریحانه گیلانی در وزن ۷۰ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

هدی نقیبی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره کسب دو مدال برنز بانوان آلیش‌کار در رقابت‌های کامبت گیمز در عربستان اظهار داشت: اتحادیه جهانی کشتی تنها سپیده بابایی در وزن ۵۵ کیلوگرم و رقیه محمودی در وزن ۶۵ کیلوگرم را به مسابقات جهانی کامبت گیمز دعوت کرد اما در اردوی مرور فن، بابایی مصدوم شد و نتوانست به این رقابت‌ها اعزام شود بنابراین رقیه گیلانی در وزن ۷۰ کیلوگرم به جای وی راهی کامبت گیمز عربستان شد.

وی افزود: در واقع ورزشکاران دعوت شده به این مسابقات براساس رنکینگ در رقابت‌های جهانی و آسیایی قبلی سطح‌بندی شده و همه رقبا قهرمان آسیا یا جهان بودند. ملی‌پوشان نیز با اختلاف کمی باختند و می‌توانستند به فینال برسند. این رقابت‌ها سطح کیفی خوبی داشت و در سطح المپیک بود. دختران ما با چنین فضایی آشنا نبودند اما با آمادگی بالا شرکت کردند.

سرمربی تیم ملی کشتی آلیش بانوان با اشاره به میزبانی خوب عربستان از این مسابقات، خاطرنشان کرد: در کشتی آلیش و قزاق کوراش هشت کشور قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان، هند، اوکراین، ایتالیا، هلند و ایران شرکت کرده بودند که ریحانه گیلانی در وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی قزاق کوراش و رقیه محمودی در وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آلیش به برنز رسیدند. در واقع اتحادیه جهانی اعلام کرده بود تا گیلانی در کشتی قزاق کوراش و محمودی در آلیش شرکت کند.

سرمربی کشتی آلیش بانوان: ۲ نماینده کشورمان می‌توانستند فینالست شوند

وی ادامه داد: نمایندگان ما در این مسابقات فوق‌العاده بودند و با اطمینان می‌گویم که آنها می‌توانستند فینالیست شوند. قبلا هم گفتم که کشتی مانند وزنه‌برداری رکوردی نیست تا قابل پیش‌بینی باشد.

نقیبی گفت: رقابت بعدی که ملی‌پوشان در پیش دارند، مسابقات جهانی ترکیه است و زمان برگزاری آن به تعویق افتاده است. به همین دلیل فعلا اردویی نداریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha