مناف هاشمی: شهرداری‌ها نقش مهمی در استعدادیابی ورزشکاران دارند

تهران- ایرنا- دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: بازی‌های آسیایی هانگژو نشان داد که شهرداری‌ها نقش مهمی در استعدادیابی و شکوفایی ورزشکاران دارند.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی هانگژو با اشاره به سابقه‌ای که در حورزه شهرداری و مدیریت شهری داشته است، گفت: در افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های آسیایی میزبان‌های واقعی شهرداری‌ها بودند و عمده بار روی دوش مدیریت شهری بود. حتی شهردار هانگژو پرچم بازی‌های آسیایی را به شهردار شهر ناگویا ژاپن(میزبان بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶) تحویل داد. این مهم نشان می‌دهد که شهرداری‌ها نقش مهمی در استعدادیابی و شکوفایی ورزشکاران دارند.

وی افزود: کسب موفقیت در میادین بین‌المللی نشان از تلاش کشور، ۵ سال تلاش ورزشکاران و ۴ سال تلاش فدراسیون‌ها دارد و خروجی این تلاش را در مسابقات بین‌المللی اعم از بازی‌های آسیایی، جهانی و المپیک خواهیم دید و امیدواریم حمایت‌ها تا المپیک ادامه‌دار باشد. اکثر استان‌ها نیز در تلاشند تا مشابه مراسم تجلیل از قهرمانان را در شهر خود برگزار کنند.

هاشمی با اشاره به عملکرد بانوان در بازی‌های آسیایی ادامه داد: دختران ما در شرایط نابرابری نسبت به سایر رقبا در مسابقات حاضر شدند و تعداد آنها کمتر بود. با این حال زنان ما رکورد زدند و اولین مدال و آخرین مدال ما توسط بانوان کسب شد.

هاشمی افزود: در پنج رشته ورزشکاران ما تاریخ‌سازی کردند. دولت، وزارت ورزش و شهرداری حمایت زیادی کردند. این رشته‌ها بعضا با حمایت (محمود)خسروی‌وفا و کیومرث هاشمی(به ترتیب رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش) اعزام شدند. هیچ وقت تصور نمی شد شطرنج طلا بگیرد. بعد از شکست ژاپن در تنیس روی میز ۱۳۰ شهروند ژاپنی تبریک گفتند. در ژیمناستیک کسی فکر نمی‌کرد به مدال نزدیک شویم. از عملکرد دوچرخه سواری و اسکیت هم نباید غافل شد. در کنار آن برخی رشته‌ها مانند کشتی، ووشو و تکواندو نیز بار مدال‌آوری کاروان را به دوش کشیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha