۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۴۴
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85283130
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ارتش یمن حمله پهپادی به سرزمین‌های اشغالی را تأیید کرد

تهران-ایرنا- «یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن دوشنبه شب اعلام کرد که با شماری از پهپادها، مواضع مختلف و حساس دشمن اسرائیلی را در ساعات گذشته هدف قرار دادیم.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، سریع تأکید کرد: از نتایج این عملیات می‌توان به توقف حرکت در پایگاه‌ها و فرودگاه‌های مورد هدف برای چندین ساعت بوده است.

وی افزود: به عملیات نظامی ویژه در حمایت از ملت فلسطین و تا توقف حملات وحشیانه دشمن اسرائیلی به غزه ادامه می‌دهیم.

پیشتر نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی از احتمال حمله گسترش پهپادی انصارالله یمن به سرزمین‌های اشغالی ابراز نگرانی کرده بودند.

شبکه "کان" رژیم صهیونیستی در تحلیلی نوشت: پرنده‌هایی که می‌تواند از یمن برخیزد قابل شمارش نیست.

این پایگاه خبری در ادامه افزود: آنها (حوثی‌ها) اوایل سال گذشته میلادی و در جریان سفر اسحاق هرتسوگ رئیس اسرائیل به امارات، آن جا را نیز هدف قرار دادند.

«محمد البخیتی» از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن سه‌شنبه هفته گذشته با صراحت گفت که سید عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله تأکید کرده یمن تا زمانی که اسرائیل به صورت زمینی در غزه دخالت می‌کند، در جنگ مداخله کند.

این مقام انصارالله افزود: عملیات حمله به اسرائیل با شمار زیادی از موشک‌های بالستیک و پهپاد صورت گرفت و دشمن نیز به سقوط تنها یک موشک اعتراف و درخصوص موشک‌های دیگر سکوت کرده است.

البخیتی تصریح کرد: تلفات آینده ما در جنگ با اسرائیل را نمی‌توان با جنگ‌های داخلی یمن مقایسه کرد.

برخی منابع خبری سه شنبه هفته گذشته نیز مدعی شدند که انصارالله تهدید به بمباران تأسیسات هسته ای دیمونا در اسرائیل کرده است.

در تصویری که رسانه‌های از تهدید انصارالله منتشر کرده بودند، تأسیسات هسته‌ای دیمونا نشان داده شده و به زبان عربی و عبری نوشته شده بود که [در حمله به این تأسیسات] تردید نخواهیم کرد.
سرتیپ عبدالله بن عامر معاون اداره تبلیغات وزارت دفاع دولت نجات ملی یمن نیز هفته گذشته در سخنانی پس از حمله موشکی و پهپادی نیروهای مسلح کشورش به سرزمین‌های اشغالی بر آمادگی صنعا برای انجام حملات بیشتر طی ساعات آتی تاکید کرد.

وی گفت که نیروهای مسلح یمن آماده هستند تا در ساعات آینده حملات بیشتری به اهداف دشمن انجام دهند.

بن عامر افزود: پرتاب موشک و پهپاد بر اساس دستورات عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله انجام شد و نیروهای مسلح یمن به حمایت از ملت فلسطین تا پایان تجاوز ادامه خواهند داد.

رسانه‌های صهیونیستی هفته گذشته مدعی رهگیری یک موشک زمین به زمین شدند که به گفته آن‌ها از سمت دریای سرخ به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده بود.

این رسانه‌ها گفتند که موشک با سامانه پدافند دور برد "حیتس" رهگیری شد.

در روزهای اخیر منابع خبری چندین بار از حملات پهپادی و موشکی رزمندگان یمن به مواضع صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha