چمران: فضای نمایشگاه بین المللی به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یابد

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نمی دانم چرا شهرداری برای وصول طلبش از نمایشگاه بین المللی اقدامی انجام نمی‌دهد، پیشنهاد داد: شرکت‌های دانش بنیان را در فضای این نمایشگاه مستقر کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی چمران روز سه‌شنبه در ابتدای جلسه یکصد و نود شورای ششم شهر تهران در جمع خبرنگاران توضیح داد: ما مسایل را پیگیری می‌کنیم اما فرمانداری و استانداری تهران هم در این رابطه باید به میدان بیایند.

وی تصریح کرد: شخص استاندار موضوع را با مدیرعامل نمایشگاه مطرح کرده اما منافع مالی اجازه نمی‌دهد که مدیران نمایشگاه تصمیم عاقلانه‌ای اتخاذ کنند.

چمران همچنین با گلایه از رسانه‌ها، گفت: متاسفانه رسانه‌ها فقط به موضوع نمایشگاه می‌پردازند در حالیکه ارتباط مردم با رسانه‌ها و صدا و سیما با مردم باید قوی تر از این باشد و رسانه به مساله ترافیک و راه بندان ناشی از برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در این مکان، بپردازند.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز در صح شورا میزبان فرماندار تهران هستیم، افزود: موضوع حریم تهران، نمایشگاه بین‌المللی، مساله باغات و برخی از دیگر مسایل شهر تهران را با فرماندار مطرح می‌کنیم.

وی با اشاره به نهضت پارکینگ سازی در پایتخت، اضافه کرد: امتیازاتی به پارکینگ سازان داده شده اما متاسفانه برخی رانندگان خودروی خود را کنار خیابان پارک می‌کنند نه پارکینگ.

چمران با بیان اینکه کسانی که پارکینگ نساختند مشمول افزایش عوارض شده‌اند، اظهار کرد: متاسفانه مصوبه‌ای که دیوان عدالت لغو کرده مشمول تهران نیز شده است؛ برای مثال در محلاتی که پله دارند یا ساختمان‌ها به بزرگراه‌ها باز می‌شوند امکان ساخت پارکینگ نیست. این مصوبه لغو و به دنبال آن عوارضی در نظر گرفته شد که قیمت‌ها را چند برابر کرده است.

غربی ها هیچگاه از علم در راستای صلح استفاده نکرده‌اند

رئیس شورای شهر تهران همچنین در سخنرانی صحن شورا هم با گرامیداشت روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، گفت: حملات رژیم صهیونیستی با بهره‌گیری از بمب‌های یک تنی و بیشتر که روزانه بر سر مردم غزه ریخته می‌شود نشان می‌دهد که کشورهای غربی هیچگاه از علم در راستای صلح استفاده نکردند و پیشرفت‌های علمی آن‌ها به ساخت بمب‌ها چند تنی منجر شده است.

چمران ضمن تقدیر از دانشمندان کشورمان، اظهار کرد: از دانشمندان کشورمان خواهانم در راستای توسعه صلح و بازداندگی از جنگ تلاش کنند و به نتیجه مطلوب برسند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه امروز اسراییل انسان‌کشی، نسل کشی‌ها و ظلم به انسان‌ها را در پیش گرفته است، افزود: رژیم صهیونیستی غده‌ای سرطانی است که کشورهای غربی به ویژه آمریکا در منطقه جای دادند تا وحدت میان کشورهای اسلامی را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه رژیم کودک کش صهیونیستی جلوی چشم همگان بدون شرم و حیا اقدام‌ به نسل‌کشی و کودک کشی می‌کند، تاکید کرد: سران این رژیم کودک‌کش امروز با وقاحت تمام از بهره‌گیری از بمب‌های هسته‌ای علیه مردم بی دفاع غزه حرف می‌زنند.

چمران با اشاره به حمایت آمریکا و کشورهای غربی از نسل‌کشی در غزه ادامه داد: آمریکا همان اسراییل است و در این‌جنایات شریک هستند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه اسرائیل در جبهه جنگ و جایگاه تبلیعاتی جهانی شکست خورده است، افزود: بیداری و آگاهی ملت‌ها سبب شده اسرائیل به نیت‌های پلید خود دست پیدا نکند.

وی با اشاره به سران کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای عرب اضافه کرد: امروز برخی از کشورهای منطقه فراموش کرده اند در چه جایگاهی هستند و نه‌تنها روابط خود با رژیم صهبونیستی را قطع نکردند بلکه تلاش می‌کنند تا مردم غزه را کوچ دهند و این واقعا شرم آور است و باید به خود بیایند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران خطاب به سران کشورهای عربی گفت: پیشرفت به ساختمان‌های بلند نیست بلکه آنها باید موقعیت خود را در دنیای کنونی درک کنند.

نظام‌نامه محلات در سطح شهر تهران در حال اجراست

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در جلسه امروز شورا با بیان اینکه نظام‌نامه محلات در حال اجراست، گفت: مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر تصمیم گرفت از تجربه شورایاران در ستاد مشارکت محلات استفاده کند.

همچنین در این جلسه انتخاب ۲ نفر از اعضای شورا به عنوان عضو ناظر و یک نفر نماینده خبره دانشگاهی یا حوزوی در شورای سیاست‌گذاری موضوع مصوبه طرح جامع توانمند سازی زنان سرپرست خانواده شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورا، زهرا شمس احسان رئیس کمیته اجتماعی شورا و حمیده عادلیان به عنوان اعضای شورای سیاست گذاری مصوبه طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانواده شهر تهران انتخاب شدند.

محمد امین توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه نظام نامه محلات در حال اجراست، خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر تصمیم گرفت از تجربه شورایاران در ستاد مشارکت محلات استفاده کند و تلاش شد که ثبت نام شورایاران انجام و هیئت امنا نیز مشخص شود.

وی افزود: ۲ جلسه شورای شهرداران با موضوع نظام نامه و با قید فوریت برگزار شد و نکات مورد توجه قرار گرفت و فرصتی مشخص شد که موضوعات منتقل شود. ستاد راهبری محلات، نقطه نظرات را جمع آوری کردند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه ما در چند فضا امکان استفاده از این ظرفیت را داشتیم، اظهار کرد: تعدادی از شورایاران با دستور شهردار تهران به عنوان هیئت امنای ستاد مشارکت های محله ای انتخاب شدند و به عنوان ناظرین نیز از آنها استفاده شد. منعی در این خصوص وجود نداشت و نقل قول ها در این زمینه صحت نداشت.

همچنین در این جلسه استفساریه "چگونگی حق رأی ناظرین شورا در هیئت امنای مدیریت محلات" مورد بررسی قرار گرفت و پیش بینی حق رأی برای ناظرین با حداکثر آراء موافق مورد تأیید اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha