۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85284768
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح رایگان دندانپزشکی در "ازنا" اجرا شد

۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۳۰
کد خبر: 85284768
طرح رایگان دندانپزشکی در "ازنا" اجرا شد

خرم‌آباد - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طرح خدمات سیار رایگان دندانپزشکی برای مردم مناطق محروم شهرستان "ازنا" اجرا شد.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مریم کوشکی روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: طرح سیار رایگان دندانپزشکی به همت واحد دهان و دندان مرکز بهداشت خرم‌آباد در روستای ایمان آباد ازنا با هدف ارائه خدمات به خانواده‌های محروم اجرا شد.

وی اظهار داشت: ۸۲ نفر از افراد نیازمند این خدمات، در مناطق هدف شناسایی و پس از معاینه اولیه به دندانپزشک مستقر، ارجاع داده شدند و اقدامات درمانی کشیدن ۵۴ دندان عفونی نیز انجام گرفت.

کوشکی افزود: دستگاه‌های مورد نیاز برای ارائه خدمات دندانپزشکی، قابل حمل هستند و در محل مورد نیاز مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح توسعه دندانپزشکی اجتماعی با محوریت توجه به اقشار آسیب پذیر به ویژه دانش آموزان استان نیز انجام شده است افزود: یکی از اهداف و برنامه های این دانشگاه، توسعه و گسترش دندانپزشکی اجتماعی و توجه به گروه‌های آسیب پذیر به خصوص کودکان می باشد که در همین راستا همکاری با آموزش و پرورش در خصوص آموزش بهداشت دهان و دندان، برای گسترده‌ترین گروه هدف شامل معلمان، دانش‌آموزان، والدین و مربیان مد نظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این آموزش برای اولین بار در سطح استان به صورت حضوری و مجازی انجام شد عنوان کرد: هدف کلی این طرح مقدم بودن اصل پیشگیری بر درمان و کاهش بار اقتصادی خانواده‌ها و سیستم بهداشت و درمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha