اجرای طرح غربالگری دیابت و فشار خون برای یک میلیون و ۱۰۰ هزار لرستانی

خرم آباد _ ایرنا_ کارشناس بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طرح غربالگری دیابت و فشار خون در این استان با هدف یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، معصومه دارایی روز چهارشنبه با اشاره به برگزاری پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا برای ارتقای برنامه سلامت خانواده بیان کرد: وزارت بهداشت از آبان ماه ۱۴۰۲ این پویش را با مشارکت و تعامل معاونت بهداشت، معاونت درمان و معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پز شکی و کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار می‌کند.

وی افزود: هدف این پویش شناسایی و شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و پرفشاری خون در کشور و افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل بیماری‌های دیابت و پر فشاری خون است.

کارشناس بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه این پویش از ۲۰ آبان ماه به طور همزمان در سطح کشور آغاز و تا ۱۵ دی ماه سال جاری ادامه دارد ، افزود: گروه هدف در پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا، تمام افراد ۱۸ سال و بالاتر و مادران باردار در هر گروه سنی هستند.

دارایی با بیان اینکه جمعیت هدف غربالگری با میزان ۱۰۰ درصد در روستا و شهرستان‌های با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر و ۷۰ درصد در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفری، انجام می‌شود، گفت: قرار است حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمله ۱۳ هزار مادر باردار در استان غربال‌گری شوند.

وی اضافه کرد: در روستاها غربالگری توسط بهورزان خانه بهداشت و در شهرها توسط مراقبان سلامت در مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha