۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴
کد خبر: 85284815
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ هزار تن خرمای بوشهر صادر شد

۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴
کد خبر: 85284815
۳۰ هزار تن خرمای بوشهر صادر شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: امسال از ۱۷۵ هزار تن خرمای تولید شده استان بوشهر، ۳۰ هزار تن معادل ۱۷ درصد این محصول به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش ایرنا، مهدی صفوی روز چهارشنبه در نشست بررسی برگزاری نمایشگاه خرما در بوشهر اظهار کرد: با توجه به جایگاه مهم این استان در تولید و صادرات خرما، می توان با ارتقا ساختارهای بسته‌بندی و تولید زمینه افزایش صادرات این محصول ارزآور به کشور فراهم شود.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌های مختلف، نمایشگاه‌ها و جلسات میز ملی خرما، از این استان ظرفیت مناسبی برای ایجاد سرمایه‌گذاری در زمینه تولید محصولات متنوع از خرما ایجاد کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی تخصصی خرما و صنایع وابسته از ۲۳ آبان ماه جاری در محل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر کار خود را آغاز می کند.

صفوی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تاکنون ۱۳ استان برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده و رایزنان اقتصادی کشورهای امارات، قطر، پاکستان و روسیه نیز در این نمایشگاه حاضر می شوند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در سه هزار و ۱۰۰متر مربع مساحت و با حضور ۷۰ شرکت‌ در زمینه فرآورده‌های خرما، تجهیزات تخصصی صنایع غذایی و شرکت‌های دانش‌بنیان، چاپ و بسته‌بندی، صادرات و بازرگانی داخلی، کود و سم و صنایع دستی در بوشهر برگزار می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: آخرین تجهیزات بسته بندی و فرآوری خرما در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha