۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۲۸
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85285240
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: ظرفیت‌های فرهنگی شوش باید همتراز با نامش جهانی شوند

دزفول – ایرنا – سرپرست فرمانداری شوش گفت: ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و تاریخی شهر جهانی شوش باید همتراز با نامش در سطح بین المللی پرآوازه باشد.

به گزارش ایرنا، محسن حویزه عصر چهارشنبه در نشست صمیمانه با هنرمندان شوش در سالن نشست‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانداری این شهرستان با تاکید بر ضرورت بهره گیری مناسب از ظرفیت‌های جهانی شوش افزود: شوش دارای ظرفیت‌های جهانی کم نظیری است که باید از آنها برای توسعه این شهر استفاده کرد.

وی ادامه داد: شوش به دلیل دارا بودن آثار فاخر میراث تاریخی در دنیا نام آشنا است و باید تلاش کرد تا با تولید آثار فاخر هنری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان به خوبی معرفی شود.

سرپرست فرمانداری شوش با اشاره به انتصاب مدیر جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش ابراز امیدواری کرد که این تغییر مدیریتی طلیعه‌ای برای ایجاد تغییر دربخش فرهنگ و هنر شوش باشد.

وی افزود: با توجه به سابقه و تجربه‌های مدیر جدید این اداره انتظار است شاهد تحول مؤثر در راستای رفع دغدغه‌های فرهنگی و هنری در بخش فرهنگ و هنر باشیم.

حویزه مهمترین دغدغه اصحاب هنر شهرستان شوش را نبود حامی مالی برای تولید آثار فرهنگی و هنری دانست و گفت: شوش دارای شرکت‌ها و واحدهای صنعتی بزرگی است که بخشی از مسوولیت اجتماعی آنها حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر در این شهرستان است.

شوش دارای ظرفیت کم نظیر فرهنگی است

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت و جایگاه بین‌المللی این شهرستان گفت: رویکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش در دوران مدیریتی جدید تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری و برگزاری برنامه‌های ارزشمند فرهنگی به منظور اعتلای جایگاه فرهنگ و هنر شوش است.

علیرضا چرخابی افزود: شوش به دلیل داشتن مکان‌های مذهبی و متبرک همچون آرامگاه حضرت دانیال نبی(ع) و آثار تاریخی مانند قلعه شوش، معبد چغازنبیل و آرامگاه دعبل خزاعی شاعر اهل‌بیت (ع) دارای ظرفیت‌های غنی و کم نظیر است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

به گزارش ایرنا، هنرمندان و پیشکسوتان فرهنگ و هنر شوش در این نشست به بیان مظالبه‌ها و مسایل صنفی خود پرداختند.

لزوم ساماندهی فعالیت انجمن‌های هنری، بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان در اجرای برنامه‌های مناسبتی شهرستان، توجه به توسعه اماکن فرهنگی و هنری، بهره گیری از ظرفیت‌های فرهنگی برجسته شوش از جمله تعزیه، حمایت از آثار تألیفی هنرمندان و اصحاب قلم، تکریم جایگاه هنرمندان و پیشکسوتان در شهرستان، توجه به ظرفیت مساجد در انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری فاخر و همچنین برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای هنری در سطح استانی و ملی از جمله مطالب مطرح شده در این نشست توسط هنرمندان شوش بود.

سرپرست فرمانداری شوش نیز در این نشست ضمن شنیدن صحبت‌ها و نظرات هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر درخصوص رفع مشکلات و مطالبات جامعه هنرمندان قول مساعد داد.

شهر باستانی شوش از مراکز تمدن قدیم، از معروفترین شهرهای دنیا، پایتخت چند هزارساله تمدن عیلام و همچنین پایتخت زمستانی امپراطوری هخامنشی بوده است. شوش که در شمال خوزستان قرار دارد به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و آثار ارزشمند و منحصر به فرد تاریخی و مذهبی نظیر حرم دانیال نبی(ع)، آرامگاه دعبل خزاعی شاعر شهیر اهل بیت (ع)، آپادانا، آکروپل، شهر شاهی، شهر پیشه وران، کاخ اردشیر دوم، محوطه باستانی و اثر جهانی چغازنبیل در هفت تپه از مقصدهای مهم گردشگری ایران به شمار می‌رود.

شوش با وجود مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و نیز مناطق گردشگری طبیعی چون جنگل و بیشه کرخه و حرم حضرت دانیال نبی(ع) همچنین ۲ اثر ثبت جهانی چغازنبیل و محوطه باستانی یکی از مقاصد اصلی مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور است.

در این شهر تاریخی عیلامی‌ها، آشوری‌ها، هخامنشیان، سلوکیان، پارتیان، بابلی‌ها و ساسانیان حکمرانی داشته‌اند؛ شهر باستانی شوش در استان خوزستان در جنوب غربی ایران واقع است و از حدود سال چهار هزار و ۲۰۰ پیش از میلاد مسیح، نقشی کلیدی در روابط میان بین النهرین باستان و سرزمین ایران داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha