۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85374502
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار شوش: طرح جامع توسعه حرم حضرت دانیال نبی آماده اجرا است

دزفول – ایرنا – فرماندار شوش با بیان اینکه طرح توسعه حرم حضرت دانیال در دستور کار است، گفت: طرح جامع توسعه این حرم تدوین و نهایی شده است و گام نخست اجرای این طرح به زودی آغاز می‌شود.

محسن حویزه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شوش دارای ظرفیت‌های کم نظیر فرهنگی از جمله حرم دانیال نبی(ع) است که به دلایلی طرح توسعه این آستان مقدس سالها مورد غفلت بوده است.

وی با اشاره به آماده شدن طرح کلی توسعه شهرستان شوش ادامه داد: بسیاری از مسایل مبتلا به شهرستان در این طرح دیده شده است و اجرای آن بسیاری از مسایل توسعه‌ای این شهرستان را برطرف می‌کند.

فرماندار شوش توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و ورزشی را مورد تاکید قرار داد و گفت: دستگاه‌ ام آر آی بیمارستان نظام مافی و نخستین استخر شوش به زودی افتتاح می‌شوند ضمن اینکه احداث زمین‌های چمن و سالن‌های چند منظوره در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: شوش دارای پنج درمانگاه شبانه روزی است که به دلیل کمبود پزشک و نیروی انسانی در عمل فعالیت آنها شبانه روزی نبود که با تامین نیروی کادر درمان و برخی مشوق‌ها به دنبال افزایش ساعت‌های فعالیت این درمانگاه‌ها هستیم.

مدیران ناکارآمد شوش تغییر می‌کنند

حویزه گفت: مدیران کم کار و ناتوان شهرستان تغییر می‌کنند و مدیران جدید براساس اصل شایسته سالاری و به دور از مسایل قومی و حزبی جایگزین آنها می‌شوند.

وی افزود: مسوول دستگاهی که توان خدمت شبانه روزی به مردم را ندارد باید تغییر کند و در این زمینه با هیچ کس تعارفی ندارم.

همه شرکت‌های مستقر در شهرستان باید شورای کارگری داشته باشند

حویزه حمایت از کارگر و کارفرما را وظیفه مدیریت شهرستان دانست و اظهارکرد: همه شرکت‌های مستقر در شهرستان باید شورای کارگری داشته باشند و طبقه بندی شغلی کارگران باید در این شرکت‌ها رعایت شود.

وی ضمن تجلیل از زحمات کارگران و کارآفرینان شهرستان برای به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید در شوش افزود: مدیریت شهرستان شوش در کنار دفاع از کارگران، از تولید و کارفرماییان نیز حمایت می‌کند.

فرماندار شوش با تاکید بر لزوم بومی گزینی در شرکت‌های شهرستان گفت: با توجه به نیروی انسانی کارآمد و پرتعداد شوش، انتظار از شرکت‌های مستقر در شهرستان استفاده از جوانان بومی است.

فرماندار شوش: طرح جامع توسعه حرم حضرت دانیال نبی آماده اجرا است

پرهیز داوطلبان از دوقطبی سازی کاذب در فضای انتخاباتی

فرماندار شوش با بیان اینکه طبق زمابندی قانونی هیات‌های اجرایی و نظارت در شهرستان تشکیل شده‌اند، گفت: ۹۷ شعبه انتخاباتی در شوش شامل ۸۰ شعبه در بخش مرکزی و ۱۷ شعبه در بخش فتح المبین پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه انتخابات شوش و کرخه در حال طی کردن سیر منطقی مطلوبی است، افزود: مشارکت در شوش براساس نظرسنجی‌ها و فضای انتخاباتی این شهرستان پرشور و با مشارکت حداکثری پیش بینی می‌شود.

حویزه با تاکید بر لزوم اهتمام داوطلبان و هواداران آنها به رقابت سالم در انتخابات اظهارکرد: ۴۸ نفر در انتخابات مجلس از حوزه انتخاباتی شوش و کرخه ثبت نام کردند که از این تعداد یک نامزد انصراف داد و ۳۱ نامزد تایید و ۱۶ نفر دیگر نیز عدم تایید و یا عدم احراز صلاحیت شدند.

وی دوقطبی سازی کاذب در فضای انتخاباتی را مورد نکوهش قرار داد و تصریح کرد: دشمن بر ایجاد اختلاف میان قشرهای مختلف جامعه متمرکز شده است و همه به ویژه رسانه‌ها نباید به گونه‌ای رفتار کنند تا پازل دشمن را تکمیل کنند.

حل نیازهای زیرساختی و سخت افزاری آموزش و پرورش شوش دنبال می‌شود

فرماندار شوش با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش این شهرستان گفت: مدارس شوش از نظر سخت افزاری با مشکلات زیادی مواجه بودند که نیازمندی‌های آموزش و پرورش شوش احصا و با کمک اعتبارات استانی و کمک خیران بخش زیادی از این کمبودها رفع شد.

وی ادامه داد: قبولی بیش از ۶۰ دانش آموز شوش در رشته پزشکی و همچنین قبولی ۹۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان نشان می‌دهد که آموزش و پرورش این شهرستان با وجود کمبودها از نظر کیفیت آموزش از سطح مطلوبی برخوردار است.

۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در شوش پرداخت شده است

حویزه با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک‌های عامل در شوش پرداخت شده است، اظهارکرد: پیگیری‌هایی برای نظارت بر نحوه پرداخت تسهیلات به مردم در شوش در حال انجام است تا همه بانک‌ها به وظیفه خود در این زمینه به درستی عمل کنند.

وی افزود: بانک‌هایی که در پرداخت تسهیلات به مردم کم کار کردند شناسایی و به آنها اعلام شده است که اگر این روند در سال آینده نیز ادامه یابد با مدیران این بانک‌ها برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، شهر باستانی شوش از مراکز تمدن قدیم، از معروفترین شهرهای دنیا، پایتخت چند هزارساله تمدن عیلام و همچنین پایتخت زمستانی امپراطوری هخامنشی است. شوش که در شمال خوزستان قرار دارد به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و آثار ارزشمند و منحصر به فرد تاریخی و مذهبی نظیر حرم دانیال نبی(ع)، آرامگاه دعبل خزاعی شاعر شهیر اهل بیت (ع)، آپادانا، آکروپل، شهر شاهی، شهر پیشه وران، کاخ اردشیر دوم، محوطه باستانی و اثر جهانی چغازنبیل در هفت تپه از مقصدهای مهم گردشگری ایران به شمار می‌رود.

شوش با وجود مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و نیز مناطق گردشگری طبیعی چون جنگل و بیشه کرخه و نیز حرم حضرت دانیال نبی(ع) همچنین ۲ اثر ثبت جهانی چغازنبیل و محوطه باستانی یکی از مقاصد اصلی مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور است.

در این شهر تاریخی عیلامی‌ها، آشوری‌ها، هخامنشیان، سلوکیان، پارتیان، بابلی‌ها و ساسانیان حکمرانی داشته‌اند؛ شهر باستانی شوش در استان خوزستان در جنوب غربی ایران واقع است و از حدود سال چهار هزار و ۲۰۰ پیش از میلاد مسیح، نقشی کلیدی در روابط میان بین النهرین باستان و سرزمین ایران داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha