توسعه شبکه تلفن همراه در ۹۳ روستای چهارمحال و بختیاری انجام شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند اجرایی زیرساخت‌های ارتباطات گفت: توسعه شبکه تلفن همراه در ۹۳ روستای این استان انجام شده است.

مرتضی بلالی دهکردی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: در سفر نخست رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری توسعه شبکه تلفن همراه در ۱۲۶ روستای این استان تصویب شد.

وی افزود: از این تعداد تاکنون توسعه شبکه تلفن همراه در ۹۳ روستای چهارمحال و بختیاری انجام شده است و اجرای این طرح در ۳۳ روستای دیگر تا نیمه نخست سال آینده انجام می‌شود.

بلالی تصریح کرد: برای توسعه شبکه تلفن همراه در ۹۳ روستای چهارمحال و بختیاری ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین و هزینه شد.

وی یادآور شد: برای اجرای این طرح هیچ‌گونه بودجه‌ای از محل اعتبارات مصوب سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری و یا اعتبارات سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص داده نشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای دور دوم سفر رییس‌جمهور به استان پیشنهاد تخصیص اعتبار به‌منظور توسعه شبکه تلفن همراه روستایی داده می‌‎شود.

وی گفت: برای دور دوم سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری افتتاح و بهره‌برداری سه طرح با سه هزار و ۸۴۵ میلیارد ریال اعتبار در دستور کار قرار گرفت.

بلالی تاکید کرد: یکی از این طرح‌ها افتتاح ساختمان مجتمع ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: در دور دوم سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری افتتاح ۳۵۰ کیلومتر فیبرنوری برای توسعه ارتباطات روستایی به‌منظور تامین پهنای مورد نیاز برای سایت‌های تلفن همراه و مراکز مخابراتی روستایی با ۵۲۵ میلیارد ریال اعتبار در دستور کار قرار دارد.

بلالی تصریح کرد: طرح توسعه شبکه تلفن همراه در ۹۳ روستای چهارمحال و بختیاری با ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌‎گذاری از محل اعتبارات ملی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دور دوم سفر رییس‌جمهور به استان بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس‌جمهور در ادامه سفرهای استانی خود روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۱ به‌همراه جمعی از اعضای هیات دولت به چهارمحال و بختیاری سفر کرد تا از نزدیک مسائل این استان را مورد بررسی قرار دهد.

در جریان این سفر ۷۰۰ طرح نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت و برای طرح‌های بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی ردیف اعتباری در نظر گرفته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha