۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۰۴
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85286070
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به گلستان خسارت زد

۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۰۴
کد خبر: 85286070
سیل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به گلستان خسارت زد

گنبدکاووس- ایرنا- استاندار گلستان برآورد اولیه خسارت سیل اخیر استان را ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: میزان دقیق خسارت به بخش‌های مختلف استان در حال برآورد است.

به گزارش ایرنا، علی محمد زنگانه روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شرق گلستان اظهار کرد: با استفاده از صندوق بیمه همگانی، خسارت‌ها برآورد و مستندات بارگذاری می‌شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران برای خدمت رسانی به مردم سیل‌زده، افزود: در خصوص مسیرهای ارتباطی استان مصوبات قبلی پابرجاست و تردد تمام وسایل به ویژه ماشین آلات سنگین فقط از مسیر گلیداغ، آشخانه و خوش ییلاق انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، استاندار گلستان روز پنجشنبه به منظور بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده شرق استان گلستان از شهرستان های گالیکش و کلاله بازدید کرد.

بارندگی و وقوع سیلاب در ۲ روز گذشته باعث برورز خسارات زیرساختی به مناطق شرقی استان گلستان از جمله شهرستان گالیکش، کلاله و گنبدکاووس شد.

سیل و طغیان رودخانه‌ها، عجین شده با نام گلستان است؛ از سیل مرداد سال ۱۳۸۰ که موجب کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر شد و پر تلفات‌ترین سیل ایران لقب گرفت تا سیلاب دشت سال ۱۳۹۸ آق قلا و گمیشان با ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت و ۱۱ کشته، چهار ستون بدن گلستانی ها با هر بارش شدید باران لرزیده و وجود آن ها از دلهره و ترس لبریز می‌شود.

انجام اقدامات آبخیزداری و لایروبی رودخانه‌ها و نیز مقاوم سازی خانه‌های مسکونی در مناطق روستایی پس از سیل ۱۳۹۸ در گلستان و سرعت بخشیدن به این اقدامات در دولت سیزدهم از دلائل اصلی در کاهش خسارات بارش های سیل آسای در این استان است.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که نیمی از آنها در هفت شهرستان واقع در شرق آن سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha