۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۰۵
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85285160
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

جسد دومین شهروند گلستانی از آوار سیل خارج شد

۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۰۵
کد خبر: 85285160
جسد دومین شهروند گلستانی از آوار سیل خارج شد

گنبدکاووس- ایرنا- فرماندار گالیکش گفت: در پی آسیب‌دیدگی پل «علی‌برده» این شهرستان به دلیل وقوع سیل، سه جوان به رودخانه سقوط کردند که با وجود نجات ۲ نفر، تلاش برای نجات جوان سوم بی‌نتیجه ماند و پیکر وی پس از ساعتی از آب خارح شد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا میرنیا روز چهارشنبه اظهار کرد: با وجود اینکه نیروهای حمل و نقل راهداری در حال مرمت این پل آسیب دیده از سیلاب هستند متاسفانه تلاش ها برای تخلیه محدوده به نتیجه نرسیده است.

وی بیان کرد: با وجود تقاضای فراوان از اهالی برای ترک محدوده درگیر سیل، هنگام فعالیت گروه‌های امدادی و عملیاتی برای بازگشایی پل، این سه جوان به درون رودخانه سقوط کردند.

به گزارش ایرنا، سیل و طغیان رودخانه‌ها، عجین شده با نام گلستان است؛ از سیل مرداد سال ۱۳۸۰ که موجب کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر شد و پر تلفات‌ترین سیل ایران لقب گرفت تا سیلاب دشت سال ۱۳۹۸ آق قلا و گمیشان با ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت و ۱۱ کشته، چهار ستون بدن گلستانی ها با هر بارش شدید باران لرزیده و وجود آن ها از دلهره و ترس لبریز می‌شود.

انجام اقدامات آبخیزداری و لایروبی رودخانه‌ها و نیز مقاوم سازی خانه‌های مسکونی در مناطق روستایی پس از سیل ۱۳۹۸ در گلستان و سرعت بخشیدن به این اقدامات در دولت سیزدهم از دلائل اصلی در کاهش خسارات بارش های سیل آسای در این استان است.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که نیمی از آنها در هفت شهرستان واقع در شرق آن سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha