۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85285908
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عملیات پاکسازی آثار سیل از شهر گالیکش تسریع شود

گنبدکاووس- ایرنا- استاندار گلستان از اداره منابع طبیعی و شهرداری گالیکش خواست همکاری لازم را برای پاکسازی پل ورودی شهر و تسریع عملیات بازسازی با راهداری داشته باشند.

به گزارش ایرنا، علی محمد زنگنه روز پنجشنبه پس از بازدید از مناطق سیل زده گالیکش در نشست شورای مدیریت بحران این شهرستان اظهارکرد: تیم های عملیاتی فعالیت های خود را برای مرمت و پاکسازی پل «علی مرده» گالیکش افزایش دهند و شهرداران گالیکش و گنبدکاووس هم امکانات خود را برای پاکسازی این شهرستان از گل و لای بسیج کنند.

وی افزود: بخشی از خانه ها و مغازه های مردم درگیر آبگرفتگی و گل و لای است و از شهرداری گرگان هم می خواهیم امکانات خود را برای ساماندهی وضعیت گالیکش در اختیار قرار دهد.

استاندار گلستان از دستگاه های اجرایی خواست دوباره با همکاری دهیاران و بخشداران مناطق سیل زده را بررسی کنند تا خدمات به صورت درست در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به راننده خاطی اتوبوس که با وجود هشدارهای راهداری برای توقف به حرکت خود در شب بارندگی (سه شب) ادامه و جان ۲۵ مسافر را به خطر انداخت، گفت: این راننده خاطی باید تحت تعقیب قرار گیرد و به مراجع قانونی معرفی شود.

به گزارش ایرنا، راننده یک دستگاه اتوبوس از سمت مازندران سه شنبه با بی توجهی نسبت به هشدارهای راهداری و پلیس راه مینودشت برای توقف به دلیل احتمال وقوع سیل، به بهانه دور زدن سر از گالیکش درآورد و بر روی پل «علی برده» به دلیل بالا آمدن جریان آب گیر افتاد که در نهایت ۲ نفر از نیروهای راهداری با استفاده از بولدوز اقدام به انتقال مسافران از اتوبوس به خشکی کردند و جان آنان را نجات دادند.  

زنگانه اظهار کرد: فردی که سلامت انسان ها را با این اقدام خود تهدید می کند خطاکار محسوب شده و باید پاسخگو مراجع قانونی باشد.

وی انجام لایروبی با همکاری دستگاه های خدمات رسان را یک حرکت انقلابی در استان گلستان دانست و گفت: از قرارگاه شهید لولایی می خواهیم انجام لایروبی ها در منطقه شرق استان گلستان به صورت جدی در دستورکار قرار دهد.

استاندار گلستان افزود: منابع طبیعی هم باید بررسی های لازم را از مناطق بالادست نقاطی که در شهرستان های شرق استان گلستان درگیر سیلاب شدند انجام دهد و اجرای طرح های آبخیرداری و آبخوان داری و یا رسوب گیری و لایروبی رودخانه ها برای آنها در اولویت قرار دهد.

زنگانه تاکید کرد: دستگاه های مرتبط به فوریت نسبت به جمع آوری چوب ها و شاخه های شکسته که در ورودی تاسیسات زیرساختی شامل رودخانه و مسیر پل های سطح شهرستان گالیکش جمع شده اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، استاندار گلستان بعد از بازدید از مناطق سیل زده گالیکش با حضور در شهرستان های کلاله و گنبدکاووس وضعیت این مناطق را هم مورد بررسی قرار می دهد.

بارندگی و وقوع سیلاب در ۲ روز گذشته باعث برورز خسارات زیرساختی به مناطق شرقی استان گلستان از جمله شهرستان گالیکش، کلاله و گنبدکاووس شد.

سیل و طغیان رودخانه‌ها، عجین شده با نام گلستان است؛ از سیل مرداد سال ۱۳۸۰ که موجب کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر شد و پر تلفات‌ترین سیل ایران لقب گرفت تا سیلاب دشت سال ۱۳۹۸ آق قلا و گمیشان با ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت و ۱۱ کشته، چهار ستون بدن گلستانی ها با هر بارش شدید باران لرزیده و وجود آن ها از دلهره و ترس لبریز می‌شود.

انجام اقدامات آبخیزداری و لایروبی رودخانه‌ها و نیز مقاوم سازی خانه‌های مسکونی در مناطق روستایی پس از سیل ۱۳۹۸ در گلستان و سرعت بخشیدن به این اقدامات در دولت سیزدهم از دلائل اصلی در کاهش خسارات بارش های سیل آسای در این استان است.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که نیمی از آنها در هفت شهرستان واقع در شرق آن سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha