۱۷۸ هزار نفر ساعت آموزش به دانش‌آموزان زنجانی ارائه شد

زنجان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: نیمه نخست امسال ۱۷۸ هزار و ۸۸۹ نفر ساعت آموزش مهارتی به دانش‌آموزان ارائه شد.

محمدرضا انصاری روز جمعه در گفت‌‎وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اهمیت بحث ارائه آموزش‌های مهارتی به دانش آموزان استان افزود: مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان امر مبارکی است که باید جدی گرفته شود و به صورت مستمر ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: تجربه نشان می‌دهد بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های موجود در سطح مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای توانسته است سهم بسزایی را در ارتقاء سطح مهارتی دانش آموزان ایجاد کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان ادامه داد: دانش آموزان را باید به سمت و سوی یادگیری مهارت‌ها هدایت کرده و ارزش مهارت را نزد آنان ارتقاء داد و از ترویج فرهنگ مدرک گرایی در جامعه دوری کرد.

انصاری با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از کیفیت بالایی برخوردار هستند و صلاحیت مهارتی افراد دارای گواهینامه مورد تایید است، افزود: گواهینامه‌های مهارتی دارای ارزش جهانی است و در کل دنیا معتبر می‌باشد.

وی توانمندسازی جامعه با آموزش مهارت را موجب ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد آموزش دیده دانست و گفت: این توانمندسازی یکی از مولفه‌های توسعه، امنیت و ثبات در جامعه به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه تابستان امسال طرح تابستانه مهارت در استان اجرا شد، اضافه کرد: جامعه هدف این طرح، دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال هستند که آموزشها به آنها به صورت رایگان ارائه شد.

وی با بیان اینکه سن ۱۲ تا ۱۵ سال تحت عنوان مهارت آموز و از ۱۵ تا ۱۸ سال تحت عنوان کارآموز در این طرح آموزش داده شدند، اظهار داشت: مجری این طرح هم مراکز آموزشی دولتی و آموزشگاه‌های آزاد بودند که در پایان به شرکت کنندگان گواهی مهارت اعطا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha