۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۵۳
کد خبر: 85230269
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست وزیر مالزی: آسه آن نیازمند تقویت همکاری با چین است

تهران- ایرنا - انور ابراهیم نخست وزیر مالزی گفت تلاش های جمعی آسه آن و چین باید بر روی صلح منطقه ای، ثبات، رفاه و تقویت روابط تجاری دوجانبه و چندجانبه متمرکز شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از برناما، انور ابراهیم نخست وزیر مالزی گفت برای رویارویی با چالش های پس از دوران همه گیری کرونا، تنش های منطقه ای و بسیاری عوامل بی ثبات کننده دیگر باید تلاش های چین و کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا متمرکز بر صلح منطقه، ثبات، رفاه و تقویت روابط تجاری باشد.

وی افزود اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا به عنوان یکی از پرسرعت ترین مناطق رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۳ خواهد ماند و برای چین و آسه آن ضروری است تا استراتژی های تجاری و سرمایه گذاری خود را درحالی که جهان رو به پیشرفت است متنوع کنند.

نخست وزیر مالزی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «باوجود چالش های اقتصادی جهان، اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا مقصدی جذاب برای سرمایه گذاری بین المللی است. آسه آن رشد اقتصادی ۵.۵ درصدی برای سال ۲۰۲۰ تخمین زده بود که در سال ۲۰۲۳ به ۴.۶ درصد رسید. »

انور ابراهیم در سخنرانی افتتاحیه بیستمین نمایشگاه چین-آسه آن و اجلاس کسب و کارو سرمایه گذاری آسه آن-چین خاطرنشان کرد: «این مسیر آسه آن را بالاتر از میانگین جهانی قرار می دهد. صندوق بین المللی پول ۳.۵ درصد برای سال ۲۰۲۲ و ۳ درصد برای سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ پیش بینی کرده بود. »

وی چین و آسه آن را ترغیب کرد تا همکاری هایشان را در زمینه اقتصاد دیجیتالی افزایش دهند تا شرکت های کوچک و متوسط و بزرگ قدرتمند شوند.

این مقام مالزی در کارگروه ترمیم اقتصادی آسه آن بر اهمیت اتصال زنجیره تامین بی وقفه و تامین کالاهای ضروری و خدمات تاکید کرد.

وی در پایان با حمایت از پروژه " یک پهنه، یک جاده " به عنوان یکی از نخستین پشتیبانان این طرح گفت مالزی این طرح ابتکاری را دروازه ای به سوی افق های ارتباطی جدید و رشد فرصت ها در سراسر جنوب شرق آسیا، آسیا-اقیانوسیه، آفریقا، اروپای مرکزی و اروپای شرقی می بیند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha