تعداد مشترکان گاز استان کرمانشاه از مرز ۶۹۵ هزار فقره گذشت

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: با تداوم گازرسانی به اقصی نقاط استان، شمار مشترکان گاز نیز از مرز ۶۹۵ هزار مشترک عبور کرد.

ناصر حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای تکمیل گازرسانی و برخورداری همه مردم استان از نعمت گاز طبیعی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان آذرماه، تعداد ۲۰ هزار و ۱۸ مشترک جدید به جمع مشترکان گاز استان کرمانشاه، اضافه شد.

وی افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۷۷۶ مشترک در بخش شهری و هفت هزار و ۲۴۲ مشترک نیز در بخش روستایی بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با قدردانی از تلاش شبانه روزی کارکنان این شرکت در امر گازرسانی به اقصی نقاط این استان یادآور شد: در راستای جذب این تعداد مشترک، ۱۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه گذاری انجام شده و ۳۰۰ هزار و، ۲۸۰ علمک نصب گردیده است.

حسینی تاکید کرد: در حال حاضر در این استان ۶۹۵ هزار و ۹۱۹ مشترک گاز وجود دارد که از این تعداد ۵۴۹ هزار و ۷۱۷ مشترک مربوط به بخش شهری و ۱۴۶ هزار و ۲۰۲ مشترک مربوط به بخش روستایی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۱۳۴ واحد صنعتی نیز در استان کرمانشاه گازدار شده اند، اظهار کرد: از این تعداد ۵۸ واحد در قالب مصوبه شورای اقتصاد و ۷۵ واحد خارج از این مصوبه به شبکه گاز پیوسته‌اند.

حسینی ادامه داد: با گازرسانی به این واحدها سالانه ۲۴ هزار و ۹۹۲ مترمکعب گاز طبیعی جایگزین سوخت های مایع و سالانه بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه جویی شده است.

وی بیان کرد: تا زمانی که تمام استان حتی دورافتاده ترین نقاط از نعمت گاز برخوردار شوند با تمام توان تلاش می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، ضریب نفوذ گاز در بخش شهری استان ۹۹/۹ و در بخش روستایی ۹۲ درصد است که براساس اعلام این شرکت تلاش می شود تا هرچه سریعتر استان کرمانشاه از نظر برخورداری از گاز، استان سبز اعلام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha