سران کشورهای عربی اسلامی تحریم رژیم صهیونیستی را در دستورکار قرار دهند

تهران- ایرنا- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سران برخی از کشورهای عربی و اسلامی که در شعار ادعای حمایت از فلسطین را دارند، باید در عرصه عمل نیز بمنظور حمایت از مردم مظلوم فلسطین، قطع روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی و تحریم واردات و صادرات با این جنایتکاران را در دستور کار قرار دهند.

دکتر ابراهیم سوزنچی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با محکومیت جنگ غزه و آسیب به مردم بی پناه فلسطین، بر ضرورت قطع روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای مسلمان تاکید کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، ابراهیم سوزنچی، در گفت و گو باپایگاه خبری شورای انقلاب فرهنگی درباره جنگ غزه اظهار داشت: جنگ غزه یک اقدام ناعادلانه و غیرانسانی است که باعث کشتار و زخمی شدن هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های مهم در منطقه شده است.

وی با بیان اینکه جهانیان اسرائیل را شناخته اند و به جنایتکاری صهیونیست ها پی برده اند، ادامه داد: این قدرت پوشالی در عملیات طوفان الاقصی به شدت سردرگم و متحیر شده بود.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروههای مقاومت، با کمک آمریکا و اکثر کشورهای غربی اقدام به بمباران مراکز درمانی و منازل مسکونی غزه کرده است.

با شروع جنگ غزه، آمریکا و اکثر کشورهای غربی اقدام به حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی کردند و در همراهی با رژیم صهیونیستی از آتش بس در این منطقه جلوگیری کرده اند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه جمعه شب گزارش داد که شمار شهدای فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به ۱۱ هزار و ۷۸ تن رسیده است. براساس گزارش منابع فلسطینی، از این تعداد ۴ هزار و ۵۰۶ تن را کودکان و سه هزار و۲۷ نفر دیگر را نیز زنان تشکیل‌ می‌دهند.

در این حملات که از ۱۵ مهرماه آغاز شده است، همچنین ۲۷ هزار و ۴۹۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند که اکثریت آنان را نیز زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

در این شرایط، رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی امروز (شنبه) نشست فوق‌العاده‌ای را با حضور ایران برای رفع محاصره نوار غزه در ریاض برگزار می کنند.

رهبران و سران ۵۷ کشور اسلامی عضو سازمان همکاری اسلامی در هشتمین اجلاس فوق‌العاده کشورهای اسلامی که امروز شنبه ۱۱ نوامبر در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار می‌شود، گرد هم می‌آیند تا درباره حملات اشغالگران به مردم فلسطین مذاکره کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha