۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85287257
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تاکید اندونزی بر نقش سازمان همکاری اسلامی برای حل مساله فلسطین

تهران- ایرنا- جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی روز شنبه اعلام کرد نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در ریاض، عربستان سعودی، به عنوان تلاشی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به فلسطین مهم تلقی می‌شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از آنتارا، در این اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درباره وضعیت کنونی نوار غزه گفت‌وگو خواهند کرد.
جوکو ویدودو پیش از عزیمت به ریاض از فرودگاه بین‌المللی جوآندا در سیدوارجو، جاوه شرقی، گفت: در این اجلاس آتش‌بس فوری و ایجاد فضای بیشتری برای ارئه کمک‌های بشردوستانه را خواهم خواست.

رئیس جمهوری اندونزی قرار است ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان ماه) از ریاض، به منظور دیدار با جو بایدن همتای آمریکایی خود به آمریکا سفر کند.
بر اساس این گزارش، دیدار جوکووی و بایدن فرصت خوبی برای بازتاب موضع قاطع اندونزی در مورد غزه به شمار می آید.
جوکووی خاطرنشان کرد: این دیدار فرصت خوبی برای انتقال مستقیم نتایج حاصل از اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در ریاض به شمار می آید که نشان دهنده همبستگی کشورهای سازمان همکاری اسلامی برای دفاع از عدالت است.
قرار است جوکووی و هیات همراه وی با هدف شرکت در اجلاس همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه از واشنگتن به سانفرانسیسکو سفر کند.
بر اساس این گزارش، توسعه پایدار و توسعه فراگیر دو موضوع مهمی هستند که اندونزی قرار است در سازمان اقتصادی متشکل از ۲۱ کشور عضو در منطقه آسیا و اقیانوسیه در خصوص آن گفت‌وگو کند.
جوکووی همچنین قرار است در زمان برگزاری این اجلاس که از ۱۱ تا ۱۷ نوامبر(۲۰ تا ۲۶ آبان) در سانفرانسیسکو برگزار می‌شود، در چندین نشست و جلسات دوجانبه با صاحبان مشاغل شرکت کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha