دانشگاه آمریکایی فعالیت دو سازمان دانشجویی حامی فلسطین را تعلیق کرد

تهران – ایرنا - دانشگاه کلمبیا اعلام کرد که دو سازمان دانشجویی را که تظاهراتی را برای برقراری آتش‌ بس در جنگ اسرائیل علیه حماس رهبری کرده بودند، تعلیق کرده است.

به گزارش ایرنا، تارنمای هیل نوشت که جرالد روزبرگ معاون رئیس این موسسه آموزش عالی، در بیانیه ای حفظ ایمنی دانشگاه را دلیل تعلیق فعالیت دو گروه "دانشجویان حامی عدالت در فلسطین" (SJP) و "ندای یهودیان حامی صلح" (JVP) تا پایان ترم پاییز (۳۱ دسامبر / ۱۰ دی) اعلام کرد.

۱۸ آبان صدها دانشجوی دانشگاه مذکور در اعتراضی که به میزبانی این دو سازمان برگزار شده بود کلاس های خود را ترک کرده و از واشنگتن خواستند تا از برقراری آتش بس در غزه حمایت کند.

هر دو گروه در ده ‌ها خوابگاه دانشجویی سراسر آمریکا حضور داشته و اعتراضاتی را علیه سیاست های واشنگتن و تل آویو رهبری کرده‌ اند.

برخی از حامیان فلسطین به حمایت صریح از حماس و استفاده از شعارهای یهودی ستیزانه متهم شده اند. دانشجویان معترض علیه اسرائیل با انتقاد سیاستمداران به ویژه داوطلبان نامزدی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری مواجه شده اند. این سیاستمداران تهدید کرده اند که دانشجویان خارجی را به دلیل "سخنرانی های توهین آمیز" اخراج خواهند کرد.

برخی دیگر نیز مواضع ندای یهودیان حامی صلح که خود را یک سازمان یهودی ضد صهیونیستی توصیف می کند، یهودستیزانه می دانند.

تارنمای روزنامه فایننشال تایمز پیشتر نوشته بود: در پی حمله حماس به اسرائیل و حمایت برخی دانشگاهیان و دانشجویان آمریکایی از مردم غزه، بسیاری از حامیان مالی دانشگاه‌های آمریکا در حال بازپس گیری میلیون ها دلار از بودجه های اهدایی خود هستند.

گفته می شود دلیل این امر مجازات دانشگاه ‌های آمریکا به دلیل واکنش‌شان به حمله نیروهای مقاومت به اسرائیل، آزادی بیان و مسئولیت‌ های عمومی روسای دانشگاهی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha