طرح "وقف کتاب" در کتابخانه‌های عمومی کردستان اجرا می‌شود

سنندج- ایرنا- سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، برنامه های متنوعی از جمله طرحی با عنوان" سنت حسنه وقف کتاب" در سطح استان اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، معصومه حسنی خونسار روز یکشنبه در آستانه فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی و به منظور اعلام برنامه‌های این هفته درجمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: وقف کتاب در قالب طرح "اهدای کتاب، اهدای دانایی" در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان اجرا می شود و بر اساس این طرح علاقمندان می توانند به منظور استفاده سایر شهروندان، کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرده و در این سنت حسنه مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه عضوگیری رایگان در کتابخانه های عمومی از دیگر برنامه های مهم هفته کتاب و کتابخوانی در استان است، گفت: بر این اساس، علاقمندان می توانند همزمان با سراسر کشور در روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ آبان به صورت رایگان به عضویت کتابخانه‌های عمومی استان درآیند.

حسنی خونسار اضافه کرد: علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در این سه روز علاوه بر مراجعه حضوری می توانند به سامانه "سامان" نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به آدرس اینترنتی www.samanpl.ir مراجعه کنند و با دریافت کد تخفیف از سامانه در کتابخانه مورد نظر خود عضو شوند.

وی همچنین به بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب به کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و افزود: این طرح از ۲۳ تا ۳۰ آبان اجرا می شود و اعضایی که منابع امانی خود را همچنان پس از اتمام تاریخ امانت در اختیار دارند، می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌ عمومی امانت دهنده، از بخشودگی جرایم دیرکرد برخوردار شوند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان، اجرای طرح"کتاب خون" با همکاری اداره کل انتقال خون استان را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد و گفت: کارکنان، کتابداران و همچنین اعضا و علاقمندانی که تمایل دارند می‌توانند با مراجعه به اداره کل انتقال خون در یک روز مشخص و اهدای خون در این طرح مشارکت داشته باشند.

حسنی خونسار اضافه کرد: شعار امسال هفته کتاب و کتابخوانی " آینده خواندنی است"، بوده و به همین مناسبت، ویژه برنامه‌ای به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار با دعوت از مسئولان، علاقمندان و برگزیدگان حوزه کتاب در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

وی رونمایی از پوستر هفته کتاب و کتابخوانی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با مسئولان استان و امامان جمعه را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در استان اعلام کرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان در ادامه تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی استان را بیش از ۸۵۰ هزار نسخه ذکر کرد و گفت: در یک سال گذشته، ۳۷ هزار نسخه کتاب توسط مردم و سازمان ها به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است.

وی با بیان اینکه زیربنای کتابخانه‌های عمومی کردستان ۲۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع است، افزود: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان کردستان، کتابخانه عمومی نایسر سنندج افتتاح و آماده خدمت رسانی به علاقمندان در این ناحیه منفصل شهری شد.

استان کردستان دارای ۵۴ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۲۸ باب کتابخانه عمومی مشارکتی است و هم اکنون حدود ۵۰ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

از ۲۳ تا ۳۰ آبان با عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha