۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۱۲
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85287968
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گریفیتس: حمله به مراکز درمانی غزه و قطع آب و برق آنها، قابل توجیه نیست
حمله به بیمارستان های غزه توسط رژیم صهیونیستی

تهران-ایرنا- معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه با بیان اینکه حمله به مراکز درمانی غزه و قطع آب و برق و غذای آنها، قابل توجیه نیست، اظهار داشت که شلیک به بیماران و غیر نظامیان در غزه که تلاش می‌کنند از محل درگیری‌ها دور شوند، اقدامی غیر قابل قبول است و باید به آن پایان داده شود.

به گزارش ایرنا، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه گفت: بیمارستان ها باید در امنیت باشند و از تبدیل آنها به صحنه درگیری خودداری شود.

در تحولی مرتبط، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس کار و امداد سازمان ملل (آنروا) در سخنانی وضعیت زندگی ساکنان نوار غزه در سایه تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی را شوکه کننده ارزیابی کرد.

فیلیپ لازارینی در اجلاس سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض اعلام کرد، ۱۰۱ کارکنان فلسطینی آنروا در غزه جان باختند.

وی گفت: شرایط مجتمع پزشکی الشفاء خطرناک است و در حال حاضر تنها یک سوم مراکز بهداشتی در غزه فعال هستند.

کمیسر کل آنروا افزود: زندگی در غزه شوکه کننده است، پناهگاه‌های آژانس پر است و ساکنان احساس می کنند که توسط اعراب، مسلمانان و جهان رها شده‌اند.

لازارینی تاکید کرد: باید در غزه آتش‌بس برقرار شود و کمک‌ها بدون قید و شرط ارسال شوند.

کمیسر کل آنروا ادامه داد: باید بودجه کافی در اختیار آنروا قرار گیرد تا نقش خود را در غزه ایفا کند.

از سوی دیگر، "اشرف القدره" سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز اعلام کرد، بیمارستان شفا در غزه به دلیل حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی کاملا از کار افتاده و این بیمارستان به صحنه عملیات ارتش اشغالگر تبدیل شده است.

القدره در این باره به شبکه الجزیره گفت: بر اثر حملات مستمر صهیونیست ها، شمار زیادی زخمی و کشته در مقابل ورودی بیمارستان شفا بر روی زمین افتاده اند و ارتش اشغالگر، هر جنبنده ای را در محوطه های بیرونی بیمارستان هدف قرار می دهد و این محوطه ها به صحنه حملات تک تیراندازها و بالگردهای اشغالگران تبدیل شده است.

اشرف القدره با تأکید بر حضور ۲۰ هزار نفر آواره و کادر پزشکی در این بیمارستان تصریح کرد: از نهادهای مختلفی برای متوقف کردن حملات به اطراف بیمارستان شفا درخواست کمک کردیم. اما هیچ گونه پاسخی دریافت نکردیم.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین افزود: پنج زخمی حملات ارتش اشغالگر، به دلیل فقدان امکانات ناشی از محاصره نوار غزه، حملات اشغالگران و قطع برق و سوخت جانشان را از دست دادند و به شهادت رسیدند.

اشرف القدره همچنین با اشاره به اینکه به دلیل کمبود دستگاههای مراقبت ویژه نوزادان، یک نوزاد جان خود را از دست داده است، تأکید کرد: با از کار افتادن موتور برق کوچک بیمارستان شفا آخرین رمق های فعالیت آن نیز نابود شده است.

از سوی دیگر، هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد تانک های اشغالگران در فاصله ۲۰ متری بیمارستان قدس در غرب شهر غزه قرار دارند و نیروهای اشغالگر به طور مستقیم این بیمارستان را هدف قرار می دهند که این امر باعث ترس و نگرانی شدید بین آوارگان پناه گرفته در آن شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha