۲۰۰ میلیارد ریال برای ساخت مجتمع فرهنگی «دوبرار» بجنورد اختصاص یافت

بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نفت که در سفر رییس جمهور به استان مصوب شده بود برای ساخت مجتمع فرهنگی "دوبرار "بجنورد اختصاص یافت.

تقی صادقی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران استان که به مناسبت هفته کتاب ( ۲۳ تا ۲۹ آبان ماه) برگزار شد اظهار کرد: با این میزان اعتبار ساخت بلوک پنج این مجتمع فرهنگی با ۲ هزار متر مربع تکمیل و تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گفته وی؛ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مجتمع فرهنگی "دوبرار "بجنورد از محل سفر رییس جمهور مصوب شده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: اختصاص اعتبار سفر رییس جمهور به این طرح کافی نیست و برای تکمیل کامل آن به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وی تصریح کرد: مجتمع فرهنگی هنری دوبرار بجنورد در سال ۱۳۸۷ مصوب و در سال ۱۳۹۱ عملیات اجرایی آن با ۱۸ هزار متر مربع زیربنا آغاز شد که تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آن هزینه شده است.

صادقی با بیان اینکه ساخت این مجتمع تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: این مرکز فرهنگی قرار بود با ۱۱۰ میلیارد ریال ساخته و به بهره برداری برسد اما متاسفانه روند ساخت و تخصیص اعتبارات بسیار کند پیش رفت.

وی؛ امکان برگزاری و میزبانی از جشنواره های ملی و بین المللی، بهره مندی مردم استان از فضاهای مناسب فرهنگی هنری و استاندارد و ارتقای شاخص فرهنگی استان در کشور را از مزایای این پروژه بزرگ در استان دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: سالن های تخصصی مربوط به سینما و سایر حوزه های فرهنگی و هنری، مراکز اقامتی برای هنرمندان در جشنواره ها و مسابقات، رستوران، کافی شاپ، کتابخانه، فضای نمایشگاهی و فروشگاهی و فضاهای مورد نیاز در این مجتمع برای نیاز هنرمندان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: وجود ۲ سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۳۵۰ و ۷۵۰ نفری، صحنه نمایش متحرک، فضای پشتیبانی و خدماتی، آموزشی، اداری، پلاتو، سلف سرویس از دیگر فضاهای موجود در این پروژه است.

برگزاری نمایشگاه کتاب با ۲۵ غرفه

صادقی در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب با ۲۵ غرفه توسط ناشران استانی از مهمترین برنامه های این هفته در استان است.

وی گفت: برنامه فرهنگی شب غزه "شب شعر"، برنامه مشاعره، تجلیل از کتابخوانان و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی، شاهنامه خوانی، نقالی از جمله برنامه های هفته کتاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش از نبود فضای سینمایی استاندارد در بجنورد گلایه کرد و گفت: تنها فضای سینمایی این شهر در مجتمع چند منظوره گلشن بود که اینک به دلیل ناایمن بودن و نبود تجهیزات مور نیاز تعطیل است.

وی تصریح کرد: دست کم برای تعمیرات و تجهیز این سالن سینما به حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که باید در اولویت قرار گیرد.

اکنون در خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت، هزار و ۱۷۲ مرکز فرهنگی و هنری وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha