ادامه مذاکرات راهبردی نظامی آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی

تهران- ایرنا - پنجاه و پنجمین جلسه مشورتی امنیتی وزیران دفاع کره جنوبی و آمریکا با هدف جستجو برای ارتقای راهبردهای مشترک نظامی علیه فعالیت های اتمی کره شمالی برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از یونهاپ، در گفت و گو میان لوید آستین وزیر دفاع آمریکا و شین وون سیک وزیر دفاع کره جنوبی که پنجاه و پنجمین جلسه مشورتی امنیتی را در سئول برگزار کردند ارتقای " استراتژی بازدارندگی طراحی شده " و افزایش اعتبار آمریکا در تعهد به " گسترش بازدارندگی " یکی از موضوعات کلیدی بود.

لوید آستین اواخر روز شنبه به عنوان بخشی از سفرش به سه کشور کره جنوبی، هند و اندونزی وارد سئول شد. هدف این سفر تمرکز بر ضمانت دادن به کشورهای آسیایی درباره تعهدات امنیتی آمریکا در هند-اقیانوسیه در میانه جنگ اوکراین و بحران غزه است.

سفر وزیر دفاع آمریکا به کره جنوبی پس از آن انجام شد که به نظر می رسد پیونگ یانگ در تلاشی دیگر برای پرتاب ماهواره نظامی به فضا با کمک روسیه است. پیش تر در ماه سپتامبر (شهریور/ مهر) کیم جونگ اون رئیس کره شمالی و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با یکدیگر دیدار کردند.

لی دو وون سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی گفت روز گذشته یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی، وزیر دفاع آمریکا را به اقامتگاه ریاست جمهوری دعوت کرد و خواستار موضع هوشیارانه مشترک دفاعی آمریکا-کره جنوبی که قادر به پاسخگویی به هرگونه اقدام تحریک آمیز کره شمالی از جمله حمله ای غافلگیرانه مانند آنچه از سوی حماس در اسرائیل اتفاق افتاده است شد.

رئیس جمهوری کره جنوبی افزود جنگ روسیه-اوکراین و اسرائیل-فلسطین مسقیم و غیر مستقیم به کره شمالی ارتباط دارد.

لوید آستین نیز خاطرنشان کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به تقویت اتحاد دوجانبه میان دو کشور متعهد است و بر تعهد روی استفاده از تمامی ظرفیت های نظامی برای دفاع از کره جنوبی تاکید کرد.

وزیران دفاع دو کشور در گفت و گوی ویدئویی با کیهارا مینورو همتای ژاپنی خود پیرامون مسائل امنیتی منطقه و افزایش همکاری امنیتی به تبادل نظر پرداختند و توافق کردند تا مکانیسمی برای به اشتراک گذاری داده ها برای هشدار به موقع درباره پرتاب های موشکی کره شمالی را فعال و ماه آینده میلادی نیز رزمایشی سه جانبه برگزار کنند.

روز سه شنبه آستین در جلسه تحلیف وزیران دفاع کره جنوبی و فرماندهی سازمان ملل UNC شرکت خواهد کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی هفته گذشته اعلام کرد که روسای ارتش‌های این کشور، آمریکا و کشورهای عضو «فرماندهی سازمان ملل» سه‌شنبه در سئول دیدار خواهند کرد و خواستار توقف «فعالیت‌های غیرقانونی» پیونگ یانگ و اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل خواهند شد.

فرماندهی سازمان ملل که تحت هدایت آمریکا اداره می‌شود یک نیروی نظامی چندملیتی است و بر امور و فعالیت‌های «منطقه غیرنظامی» میان دو کره نظارت می‌کند.

کره شمالی امروز نیروهای «فرماندهی سازمان ملل» (UNC) را یک «سازمان غیرقانونی جنگی» خواند و خواستار انحلال آن شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha