دیدار مقام کره‌جنوبی با فرماندهی سازمان ملل در مورد کره‌شمالی

تهران – ایرنا – رئیس فرماندهی سازمان ملل (UNC) امروز(دوشنبه) با یک مقام ارشد کره‌جنوبی با هدف تقویت همکاری‌ها در باره کره شمالی دیدار کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ ،دیدار ژنرال پل لاکامرا رئیس فرماندهی سازمان ملل در مقر این سازمان با با «کیم یونگ هو» وزیر اتحاد کره جنوبی و نماینده ارشد این کشور در امور کره شمالی در حالی انجام شد که سئول به دنبال گسترش روابط با این فرماندهی چندملیتی تحت رهبری ایالات متحده است. این فرماندهی سازمان ملل مجری توافقنامه آتش بسی است که جنگ ۱۹۵۰-۱۹۵۳ دو کره را متوقف کرد.

کو بیونگ سام، سخنگوی این وزارتخانه در یک نشست مطبوعاتی گفت این سفر، اولین دیدار یک وزیر کره ای با فرماندهی سازمان ملل محسوب می شود. بنا به گفته وی این سفر در راستای سیاست دولت یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی برای تعمیق همکاری ها با UNC است.

وی در مورد بازدید کیم یونگ هو از کمپ هامفریس در پیونگ تاک، در ۶۰ کیلومتری جنوب سئول، گفت: این نشست فرصتی برای تاکید مجدد بر اهمیت و ارزش فرماندهی سازمان ملل در رابطه با وضعیت امنیتی کره جنوبی و تقویت روابط و همکاری ها خواهد بود.

رئیس جمهور کره جنوبی اخیرا در نشستی به مناسبت گرامیداشت هفتادمین سالگرد آتش بس جنگ کره، از کمک UNC در نظارت بر آتش بس و ترویج صلح و ثبات در شبه جزیره قدردانی کرد.

در طول تصدی دولت قبلی، روابط سئول با فرماندهی چند ملیتی سازمان ملل بر سر دسترسی به منطقه غیرنظامی، از جمله بررسی میدانی یک راه آهن فرامرزی توسط دو کره در سال ۲۰۱۸، با اصطکاک مواجه شده بود.بر اساس توافق UNC در منطقه ای که دو کره را از هم جدا می کند، صلاحیت قضایی دارد.

کشورهای عضو کنونی فرماندهی چند ملیتی سازمان ملل شامل آمریکا، انگلیس، کانادا، ترکیه، استرالیا، فیلیپین، تایلند، هلند، کلمبیا، یونان، نیوزیلند، بلژیک، فرانسه، آفریقای جنوبی، نروژ، دانمارک و ایتالیا هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha