رئیس جمهور کره جنوبی خواستار ایجاد یک نهاد مشورتی بین سئول و پیونگ یانگ شد

تهران- ایرنا- یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی در جریان سخنرانی خود به مناسبت روز آزادی کره خواستار ایجاد یک نهاد مشورتی بین سئول و پیونگ یانگ شد و تاکید کرد درحالیکه تنش در شبه‌جزیره کره رو به افزایش است، ایجاد این نهاد مشورتی می‌تواند منجر به حل و فصل همه مسائل میان دو کشور شود.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از شبکه خبری کی بی اس، رئیس جمهور کره جنوبی با اشاره به اینکه معتقد است گفت وگو و همکاری می‌تواند پیشرفت اساسی در روابط سئول و پیونگ یانگ ایجاد کند، گفت: این نهاد می‌تواند به هر موضوعی از کاهش تنش‌ها گرفته تا همکاری‌های اقتصادی، تبادلات مردمی و فرهنگی و واکنش‌های مربوط به بلایای طبیعی و تغییرات آب و هوایی رسیدگی کند.

در همین ارتباط دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که منتظر پاسخ مثبت کره شمالی به پیشنهاد سئول برای تحقق ایجاد یک نهاد مشورتی میان کره جنوبی و کره شمالی است.

کیم ته هیو معاون اول مشاور امنیتی رئیس جمهور کره جنوبی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه سئول منتظر پاسخ مثبت پیونگ یانگ به پیشنهاد رئیس جمهور کره جنوبی است، گفت: پیشنهاد یون برای ایجاد یک نهاد مشورتی بین دو کشور برای اجرایی شدن، نیازمند پاسخ‌ مثبت از سوی کره شمالی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha