عضو شورای شهر کرمان: معارض پل شهدای خلبان با رویه‌ قضایی پیگیری شود

کرمان- ایرنا- رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان گفت: در کمیسیون عمران این هفته تعیین شد اگر مساله معارض‌های اجرای پروژه راهبردی پل شهدای خلبان به صورت عادی حل نمی‌شود موضوع از طریق رویه‌های قضایی پیگیری شود.

به گزارش ایرنا، سرنوشت افتتاح پُل مهم شهدای خلبان کرمان که چندبخش مهم این شهر را به هم متصل می‌کند یکی از مهمترین موضوعات مطرح در یکصدو بیستمین نشست علنی شورای شهر کرمان بود، پلی که برای بهره برداری درگیر مشکلات متعددی از جمله معارض با محیط زیست و نیز مساله تامین برق است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان د نشست علنی روز دوشنبه (۲۲ آبان) شورا خطاب به شهردار موضوعاتی را مطرح کرد و افزود: این هفته در کمیسیون عمران جلسه‌ای درباره این پل داشتیم و دست‌اندرکاران این طرح گزارشی ارائه کردند.

منصور ایرانمنش ادامه داد: به دلیل اینکه کار اجرای پل شهدای خلبان مقداری فرسایشی شده است در جلسه کمیسیون عمران بنا بر این شد که این موضوع به صورت هفتگی در کمیسیون عمران مرور شود.

وی گفت: مساله مهم در مورد اجرای پل شهدای خلبان بحث معارض ها (اداره برق، محیط زیست و سنگ‌بری واقع در مسیر اجرای این طرح) است که نیاز بوده این موارد با جدیت پیگیری شود.

کسبه محدوده پل تعطیل شده‌اند

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان خطاب به شهردار کرمان افزود: کار کسبه محدوده پل شهدای خلبان چندین ماه است که تعطیل شده و قبل از اینکه معارض های این پل برطرف شود ابتدا حصاری با نرده‌های فلزی ایجاد کردند و کار کسبه تعطیل شد.

وی همچنین از شهردار کرمان خواست به کسبه محدوده پل شهدای خلبان به دلیل زیان مالی که در مسیر اجرای این پل دیدند کمک شود.

شهردار کرمان هم در پاسخ به صحبت های ایرانمنش گفت: در مورد پل شهدای خلبان جلسات مفصلی داشتیم و هفتگی فرایند کار بررسی می‌شود؛ برای حل مشکل معارض این پل اقدامات مجموعه برق شروع شده است.

سعید شعرباف ادامه داد: حل معارض های محیط زیست در مسیر اجرای پل شهدای خلبان نیز به هیات دولت رفته است، به دنبال این هستیم که این کار نیز سریع تر انجام شود.

وی گفت: جبران خسارت کسبه محدوده پل شهدای خلبان نیز دیده خواهد شد چون اجرای این پل ادامه دارد و بحث اجرای فاز دوم نیز انجام می‌شود.

لکه‌گیری معابر و جلوگیری از آبگرفتگی‌ها

عضو شورای شهر کرمان: معارض پل شهدای خلبان با رویه‌ قضایی پیگیری شود

به گزارش ایرنا اعتقاد شهروندان کرمانی مبنی بر اینکه بسیاری از معابر این شهر هر سال با هر بارشی هرچند اندک، دچار آبگرفتگی می‌شوند در این نشست شورا هم انعکاس یافت و حسین چناریان رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های جدی مردم کرمان بحث آبگرفتگی معابر است، گفت: در زمان بارندگی در بعضی نقاط مردم به شدت دچار مشکل می‌شوند که نیاز است تدبیر شود.

وی خطاب به شهردار درباره سطح معابر نیز اظهارداشت: ظرفیت شهرداری اجازه روکش آسفالت بخش عمده‌ای از معابر سطح شهر را نمی‌دهد و این معابر دچار بعضی از شکستگی‌ها و چاله‌ها هستند.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری شورای شهر کرمان ادامه داد: در شهرداری‌های مناطق پنجگانه، متاسفانه به بحث لکه‌گیری در کوچه‌ها توجه می‌شود و به معابر اصلی و خیابان‌ها دقت نمی‌شود.

شهردار کرمان هم در پاسخ به صحبت‌های چناریان با اشاره به اینکه برای لگه‌گیری معابر با توجه به حجم آسفالتی که در سطح شهر انجام شده به کمبود قیر و فضای مالی رسیدیم، گفت: برای رفع آبگرفتگی معابر، مسائل سه یا چهار نقطه حاد هر منطقه در شهر کرمان رفع شده است.

شعرباف اشاره کرد: حدود ۶۵ نقطه حاد آبگرفتگی هنوز در شهر کرمان وجود دارد که حل نشده است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

کرمان به گرمخانه دائمی و ثابت نیاز دارد

عضو شورای شهر کرمان: معارض پل شهدای خلبان با رویه‌ قضایی پیگیری شود

اما طی سال‌های اخیر مکان‌یابی نامناسب گرمخانه‌ها در کرمان باعث تعطیلی ادامه‌دار آنها نیز شده است، تا جایی که امسال هم افراد بی‌خانمان، کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر در سرمای شب‌های پاییز شهر کرمان گرمخانه‌ای برای ماندن ندارند، موضوعی که در نشست علنی شورا بر روی آن بحث و گفت‌وگو شد.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری شورای شهر کرمان با اشاره به معضل معتادان متجاهر اظهارداشت: شهرداری وظیفه جدی برای گرمخانه‌ها دارد، پارسال اقدام موقتی در این خصوص انجام شد و امسال نیز سازمان فرهنگی تلاش دارد ولی به طور کلی رویکرد شهرداری در این خصوص موقت است.

چناریان ادامه داد: باید در سه یا ۲ نقطه از شهر کرمان برای ایجاد گرمخانه و سرپناه معتادان متجاهر سرمایه‌گذاری دائمی و ثابتی انجام دهیم.

نایب رییس شورا نیز با اشاره به اینکه ایجاد نشدن گرمخانه‌ها به عنوان وظیفه شهرداری برای ما قابل قبول نیست، گفت: ظاهرا ۲ موقعیت برای ساخت گرمخانه در نظر گرفته شده که از سوی سیستم شهرداری این موقعیت‌ها رد شده است.

محمدرضا کُمساری ادامه داد: اینکه بعد از ۲ سال شهرداری با این همه زمین و امکانات نتوانسته باشد مکانی را برای گرمخانه قطعی کند به نظرم مناسب نیست.

شهردار کرمان هم در پاسخ به صحبت‌های کمساری و چناریان با اشاره به ساماندهی معتادان متجاهر گفت: فضایی قبلا به صورت موقت در ابتدای میدان بیرم‌آباد شهر کرمان برای گرمخانه اختصاص یافته بود که این محل مورد اعتراض مردم ساکن در محله سرآسیاب بود.

شعرباف ادامه داد: گرمخانه در بوستان قائم ساخته شده بود اما با توجه به اینکه ممکن بود شانیت گلزار شهدای کرمان را دچار مساله کند گفتند این محل برای نگهداری معتادان متجاهر استفاده نشود.

وی اظهارداشت: ۲ مکان برای ساخت گرمخانه پیشنهاد شده است که بعضی از همکاران با این موضوع مساله دارند، از این رو جلسه‌ای را این هفته برنامه‌ریزی کردیم زیرا باید مکانی انتخاب شود که خیلی به محل اسکان مردم نزدیک نباشد و از طرف دیگر به محل تجمع این معتادان نزدیک باشد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

ضرورت ساخت فضاهای ورزشی برای معلولان

عضو شورای شهر کرمان: معارض پل شهدای خلبان با رویه‌ قضایی پیگیری شود

افتخار آفرینی کرمانی‌ها در رقابت‌های پاراآسیایی هانگژو از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست شورا بود که عشرت کردستانی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در این زمینه گفـت: با توجه به قانون شورای عالی استان‌ها، شهرداری‌ها و شورای شهر برای فضاهای ورزشی جانبازان و معلولان باید اقدام به ساخت کنند.

وی همچنین اقدامات شهرداری در بحث چهارمین سالگرد شهید سلیمانی را بسیار مثبت و ارزنده ارزیابی کرد و ادامه داد: اجرای طرح ترافیکی مسجد صاحب‌الزمان و گلزار شهدای کرمان، تسطیح و آماده‌سازی پارکینگ، ساخت سرویس های بهداشتی و جدول‌گذاری در محدوده این مسجد از جمله این اقدامات است.

کردستانی به اقدامات شهرداری در آسفالت معابر شهر کرمان هم اشاره کرد و افزود: شهروندان کرمانی می‌توانند از طریق پلتفرم کرمان مقایسه کنند که طی مدت ۶ ماه ابتدای امسال به اندازه سال گذشته اقدامات آسفالت در این شهر انجام شده است.

پاسخ به ابهامات حوزه آسفالت و قرارداد پایش تصویری

عضو شورای شهر کرمان: معارض پل شهدای خلبان با رویه‌ قضایی پیگیری شود

کمساری نایب رییس شورا نیز در ادامه این نشست گذری به متراژ آسفالت معابر در سطح شهر کرمان زد و خطاب به شهردار کرمان گفت: بعضا تناقض بین این متراژ که در سطح شهر اعلام می‌شود با متراژی که آسفالت انجام شده مشاهده می‌شود که مسئولیت این موضوع با شماست.

شهردار کرمان هم در پاسخ به کمساری گفت: امسال با "کیو آر کد" مجموع دقیق آسفالت مشخص است و برای ارزیابی دقیقا میزان آسفالت انجام شده میزان لکه گیری و تناژ آسفالت لکه گیری از روکش جدا شده است.

کمساری با اشاره به قرارداد پایش تصویری گفت: متاسفانه در این قرارداد ایرادهای جدی وارد است، وقتی شهرداری قراردادی با پیمانکاری می‌بندد بحث نظارت بر موارد اجرایی بر عهده شهرداری است.

شعرباف هم در پاسخ به این ایراد نایب رییس شورا گفت: با توجه به حساسیت قرارداد پایش تصویری، کل فرایند نظارت بر عهده کمیته فنی پایش تصویری گذاشته شده است.

حرمت همکاران شهرداری در عزل و نصب‌ها حفظ نمی‌شود

همچون هفته‌های گذشته این نشست شورا نیز از صحبت‌های حاشیه‌ای خالی نبود، ایرانمنش رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان خطاب به شهردار کرمان گفت: درزمینه عزل و نصب‌هایی که طی این ۲ سال در شهرداری انجام شد بعضا حرمت خیلی از همکاران حفظ نشد؛ در این چند روز هم انتصاب هایی در شهرداری داشتیم که همکاران گله مند هستند.

کمساری نایب رییس شورا نیز تصریح کرد: در این ۲سال نه به دنبال سیاسی کاری و نه تسویه حساب در شورا بودیم اما انتصاب ها در شهرداری بعضا شاید نیتی هم پشت آنها نباشد اما به گونه‌ای انجام می‌شود که برداشت می‌شود بعضی از افراد دارند انتقام گذشته را می‌گیرند.

وی گفت: آقای شهردار، این مسائل را مدیریت کنید، اگر قرار شد تا پایان این دوره باشید محکم‌تر از قبل و اگر هم بنا نبود، تا هر زمان هستید کارها را مدیریت کنید.

شهردار هم به موضوع عزل و نصب‌ها ورود کرد و در پاسخ به کمساری و ایرانمنش تصریح کرد: در حوزه تفکیک، کمیته‌ای ایجاد شده که به صورت متمرکز عرصه‌های بالای پنج هزار متر در این کمیته با حضور همه ذی‌نفعان بررسی می‌شود که یکی از دلایلی که باعث شد تفکیک‌های خوبی در این هفت ماه انجام شود همین کمیته بود.

شعرباف ادامه داد: در آخرین بازرسی‌ نهادهای نظارتی موضوعی را گوشزد کردند و آن این بود که مسئولیت امضای این کمیته و مسئولیت حقوقی و فنی کمیته تفکیک باید مشخص و روشن باشد از چه کسی پاسخ بخواهند؛ در این حالت دبیر کمیته نمی‌توانست پاسخگو باشد چون در چارت شهرداری، معاونت شهرسازی مسئولیت حقوقی و فنی تمامی اینها را برعهده دارد، لذا پیگیری کردیم و اعلام شد مجموعه تفکیک، ذیل مسئولیت حقوقی معاونت شهرسازی قرار گیرد و بدین ترتیب، این کمیته حفظ شد ولی ساختار احکام آن را شخص معاون باید صادر کند.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل احکام کمیته تفکیک را معاون شهرسازی صادر می کند و نیاز نیست شهردار ورود کند.

ماندن یا نماندن شهردار؟

ایرانمنش هم در بخش دیگری از نشست موضوع ماندن یا نماندن شهردار را پیش کشید و خطاب به رییس شورا اظهارداشت: چندین ماه است که ماندن و رفتن آقای شهردار مطرح است؛ به هر صورت، سوال و نظارت حق اعضای شوراست، من می‌خواهم تدبیری در این خصوص شود، این موضوع خیلی به کار در شهرداری تاثیر می‌گذارد.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان ادامه داد: موضوع ماندن و رفتن شهردار تعیین تکلیف و از این بلاتکلیفی این موضوع خارج شود؛ آقای شهردار نمی‌داند هست یا نیست، باید برود یا بماند؟ از طرفی در شورا هم همینطور چندین ماه است که این موضوع مطرح شده است.

وی خطاب به رییس شورا افزود: ظرفیت‌های قانونی ماندن یا رفتن شهردار را شما باید پیگیری کنید، این مساله باید تعیین تکلیف شود.

ایرانمنش بیان کرد: درباره ماندن یا رفتن شهردار اکنون فضایی در شورا ایجاد شده که خیلی جالب نیست؛ باید این فضا پایان یابد و همدلی در شورا هم ایجاد شود.

کردستانی هم خطاب به رییس شورا گفت: ماندن یا رفتن شهردار دارد به طنز تبدیل می‌شود؛ پیگیری کنید تا این مساله جمع شود، اگر قرار است استیضاح انجام شود، مساله حل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha